2 Mayıs 2019

Chelsea Does


izlediğim en kötü netflix işi... bu karı kimdir nedir bilmem. yemek yerken arkaya eğlencelik olsun diye, hani biraz güldürür falan diye açtıydım. belgesel diyorlar da komiklik olarak evlilik, teknoloji, ırkçılık ve uyuşturucu konuları ele almış. belgeselliği bu yani. güldürmedi, güldürmese de düşündürmedi. neymiş bu karı diye arattım, pek tatmin edici sonuca ulaşamadım. en büyük işi putin'le geçtiği dalga sanırım. komik tv programı var gibi duruyor. bir de afedersiniz yahudi, devamlı yahudiyim diyen yahudilerden... ırkçılık bölümünde utanmadan israile gidip o dönemin lideri ile görüşebiliyor. hepsi iyi tamam diyorsun, son bölümde alkolik bir keş olduğunu öğreniyorsun. hem de benim işimi yapmama engel değil, fonksiyonel bağımlıyım falan diyor. ulan işin ne senin bir kere? komedyen diye meslek mi olur? ta buradan sorgulamaya başlaması gerekirken, kendince dört ana konuyu sorgulamış. artık evlenmiş midir bilmiyorum ama kendini komik zanneden, ırkçı ayyaş bir keş izlemek isteniyorsa izlenebilir. bir de kendini tam tersi görüyor. komik bile bulmuyordur ama işte dünyanın geldiği yer resmen, bu mallar zengin olup kendini bir şey zannediyor. beleş netflix ile bu salak karıyı izleyerek ona para kazandırdıysam, ona da üzüldüm ama şu ağır sözleri etmek için izlemem gerekirdi. ettim rahatladım.

--- spoiler ---

.evlilik geyiği ile başlıyor. neymiş kırk yaşına gelmiş de evlenmemiş, çok aykırıymış falan filan. geyiği de çok pis, hiç çekilmiyor. arada insanları şaşırtacak terbiyesiz bir şey söyleyince komedyen mi olunuyor? bu sözler bu karıdan mı çıktı diye gülüyorlar herhalde ama bir de bunu meslek edinip bir sürü para kazanmış.

.teknoloji bölümü güldürmeye en yakın bölümdü. teknoloji özürlülüğü bir yerden sonra komik olabilir ama kadın mal olunca normal karşılıyor insan. yapay zeka ile muhabbeti. köpeği için özel tasarım bir şeyler denemedi. köpeğinin yarısı kadar insan olsa, saygı duyardım bak.

.ırkçılık bölümü sıçıp sıvadığı bölüm. ulan ırkçılıkla dalga geçiyormuş da stereotiplerle dalga geçermiş de şuymuş buymuş. zencilere gidip büyük aletiniz muhabbetini yapıyor bu komedyen, bunlar yapıldı hocam diyen olmamış. herkes ırkçı diyerek bitiriyorlar resmen. kendisi yahudiymiş, bunu öğreniyoruz. israile gidip eleştirir gibi yapıyor ama resmen yalakalık yapıyor. bunun gibi muhaliflik olmaz olsun, o kadarını söyleyeyim.

.uyuşturucu meselesinde de bu karının sorunu nedir dostum? sorusunun cevabını alıyoruz. eğlencelik uyuşturucu, kafa halinden kurtulmalık uyuşturucu, güya zihnini genişletmek için uyuşturucuyu övüyor. ulan hepsi beyinsiz yapmış. denemelik uyku haplarının etkisi zaten buymuş, alkolle birlikte deniyor. bununla övünüyor. yetmiyor arkaşlarını toplayıp peruya gidiyor, özel uyuşturucuları varmış onu deniyor. ilk seferde kafası güzel olamayınca ikinci kez deniyor. kusuyor, çocukluğuna dönüyor. bundan da memnun oluyor. kendini o kadar zorladı ki insan olarak midem bulandı. her boku deneyeyim kafasından iyi bir şey çıkacağını düşünmüş ama bu gençlik hezeyanı. bunda bir erdem, bir gerçek aramak net mallıktır. kafası güzelleşerek neyi bulmuş? yok efendim sanatkarlarmış, yok şunlarmış, hepsi kafa güzel dolaşırmış. esrarkeş bir abi var, tipini daha önce gördüydüm. böyle lanse ediyorlar. ot işi yapıyor resmen. meditasyonla falan kafayı güzelleştirmek yerine bunlarla kafayı güzelleştiriyorum diyor. yersen artık.

.sonuç olarak malca bir iş yapmış. hepsine ayrı bölüm yazmak yerine topluca yazdım. zaten muhabbetler çok bayık, onları dimağlasam ne olur dimağlamasam ne olur. sen kimsin lan chelsea? adını duyduğuma pişman oldum. allah bir daha ekranlarda karşılaştırmasın. yok böyle bir iticilik. sülalesi yahudi bunun sülalesi!

--- spoiler ---