18 Aralık 2017

The Commitments


çok eskiden tvde bir kısmını izlemiştim, belki hepsini de izlemiş olabilirim ama şimdi yine izledim. en azından giriş kısmını hiç hatırlamıyordum. sadece bir miktar sonunu ve bir iki olayı hatırlayabildim. girişi gelişmesi güzel de son fazla hızlı olmuş. komedi olduğundan fazla kasmamışlar herhalde. gülünecek kısımları var ama bir yerden sonra çok gürültülüler, soul müzik nedir hem? onun filmi de pek olmamış. irlandalı zencilermiş, bildiğin irlandanın kürtleri gibi. hele izleyenler arasında tek kaşlı falan görünce iyice şüphe ettim. kendince hoşlukları var şimdi, ona lafım yok. kalabalık pazar ve sokak görüntülerinden zaten insan baya bir korkuyor.

--- spoiler ---

.müzikle ilgili çok fazla bir feyz alamıyoruz. müzisyen tipler için de pek fazla bir şey diyemiyor insan. öküzlüğü ile göz dolduran bir vokal var, bağırıyor çağırıyor işte. aslında hepsi iyi çalıyor ama şak diye bu aşamaya geliyorlar.

.dönüm noktası olarak belirledikleri son sahnelerine ünlü birini bekliyorlar. trompetçi abimiz grup kızlarına çakma haricinde bir de eskiden bir sürü insanla çalmış, uyduruyor da uyduruyor. ben şahsen hiçbirine inanmadım. en son bunla dalga geçmişler. adam geç kalmış sadece, hakkaten tanıyormuş falanmış filanmış.

.en başında menajerim ben diyerek grubunu kuran bir tip var, belki böyle olmalı ama sonunda görüyoruz ki zaten o kadar insan birbirine girecek, kaçarı yok yani. hele biraz işler yolunda gidip hepsinin götü kalkınca olacağı buydu.

.o kadar uğraşıyorlar, o kadar borç harç falan filan derken bellerini doğrulttukları gün birbirleri ile kavga ediyorlar. kavgacı baterist vokali dövüyor, kızlar salak bir adam için birbirlerine giriyor. tam bir mallık yani.

.filme gençlik ateşi demişler, bundan fazlasını koysalarmış daha güzel olacakmış. şimdi ancak için keyifli vakit geçirmeye yarıyor. o kadarını da yapsın, allahın komedi filmi. fazlasını verseler daha iyi olacaktı.

--- spoiler ---