26 Haziran 2014

Her


romantik filmler bende alerji yapıyor sanırım. yapay zekanın romantikliğini daha farklı bir yere oturturlar diye ummuştum ama hayal kırıklığına uğradım. normal insan ilişkisi gibi bir şey yapmaya çalışmışlar, sonunu da getiremeyince böyle bir şey tasarlamışlar gibi geldi. sonunu hiç beğenmedim, giriş gelişme hoş da son inanılmaz sinir etti beni. gelecek dünyanın pastel renkleri, kendi içinde huzuru ve dış dünya hakkında hiç bilgi verilmemesi de beni rahatsız etti. bıyıklara gelmiyorum bile hehe, adamın suratını gördük devamlı aslında ve bir yerden sonra o da rahatsız etti. tamam hakkını vermiş olayın ama nereye kadar bıyık? bıyık nerede başlar? nerede biter diye hayatı sorgulamama sebebiyet verdi film. müzikleri hoş idi...

--- spoiler ---

.olayın romantizmine değil de bilim kurgusuna dalarak bitirseler, işletim sistemimiz daha güzel bir neden ile gitse ya da ne bileyim başka bir hal olsa filmi severdim sanırım. sonu yüzünden çok feci uyuz oldum. üstelik aynı zamanda başka kişiler ile konuşmak da nedir? bu mantıksız diyor bıyıklı, doğru da diyor. hem seninim hem değilim diyor, kuantum fiziği gibi kadın maşallah da işte öyle olmuyor bu işler.

.bir kere bilinç dediler, sonra bilgisayar işlemleri gibi baktılar sonra da ikisini karıştırmış oldular. kapesiteyi sınırlı tutabilirlerdi o halde? amaç neydi? insan gibi olan bir işletim sistemi değil miydi? üstüne vücut meselesi var. yine fotoğraflar ve sosyal ağlar ile ölen kişiyi sanal olarak yeniden canlandıran bir işletim sisteminin filmi vardı. onda sonra vücudu da postalıyorlardı arkadan (filmin ismini hatırlayamadım şimdi). bedensiz olmayacağını bilmiyorlar mıydı hehe?.

.en iyi arkadaş en son omuzda kalan oluyor, şimdi en mühimi bu mudur? insana dönüş gibi de değerlendiremiyorum hepimiz arkadaş edinelime bağlıyor sanki. nerde kaldı bu işin romantizmi arkadaş? diye sormak istiyorum o halde. hele film romantik olunca daha bir anlamsız oluyor sanki bu son.

.yapay zeka ile sanal seks meselesi  ile en başta chat odalarından telefonda seks meslesini de karşılaştırdım ister istemez. telefonda olanı ölü kedi fantezisi ile yermişler belki ama diğerinden ne farkı var? hele yapay zekamızın bıyıklıyı aldattığını düşünürsek? ha pardon aynı anda 6bin küsür kişiyi sevebilecek bir işlemci kapasitesine sahip tabi. o zaman yanlış bir şey yok.

.en beğendiğim karakter oyundaki velet karakteri idi, keşke onu daha fazla gösterseler idi, geleceğin teknolojileri pek sade pek tatlıydı ama pantolonları güzel görünmüyordu. hakim yaka mıdır nedir? o mu egemen olacakmış geleceğe? bir de devamlı konuşma, insanın nefesi tükenir yahu, ortada tuş yok nerdeyse. tuş keyfimiz ne olacak? konuşmaktan çenem ağrıdı denildiğinde ne olacak? ya da konuşamayacak durumda olunca ne olacak?

.bir de bıyıklının mesleği meselesine uyuz oldum. kim başkasına mektubunu yazdırır? hadi diyelim böyle bir meslek var mektubu alan ulan bunu sen yazmadın dalga mı geçiyor demez mi? bu kadarını bilemeyecek durumda mı yani insanlar? edebiyat parçalıyor ama adamın gram yazma kabiliyeti yok mesela ne olacak? kişiye özel kartpostal gibi bir şey mi? alan memnun satan memnundur belki ama daha doğru düzgün meslek bulabilirlermiş.

--- spoiler ---