11 Temmuz 2014

Incendies


film çarpıcı bir sona sahip, etkilenmemek mümkün değil ama o sona kadar sıkılmadım desem yalan olur. önce eleştirilerimi sıralayım da diğerleri spoiler içerebilir. yan karakter ve figuranları beğenmedim, ağır çekimler zaten bana ters. yönetmen kamerayı bırakmış gitmiş hissiyatı yaratıyor bir çoğunda. müzikler yeterince vurgulu gelmedi. bundan gerisi fena değil. tabi uzun ve ağır dramlı bir konu olduğundan insan sıkılıyor ama türünü seveni belki sıkmıyordur. tabi siyasi meselelerimiz de mevcut, onlara da bir şey demek istemiyoruz. hepsi göklerdeki o koca şakacının eseridir belki hehe.

--- spoiler ---

.şimdi kusura bakmasın sevgili izleyiciler de hehe, nefret sarmalını kırmak için anasını becermesi mi gerekiyormuş diye duygusuz bir yorum yapmam gerekecek. kadının kitlendiği kadar varmış durum. ona lafım yok, iyi de kurgulamışlar. gizemler de güzel çözüldü amma velakin bu ne lan dedim.

.ilkin taraflar çok sık değiştiriliyor, kadın hristiyan, müslümanlar tarafına geçiyor. çocuk da önce müslümanlar tarafından kaçırılıyor eğitiliyor sonra hristiyanlar tarafına geçiyor. şimdi normal şartlar altında o çocuklar ölür hadi ölmedi diyelim, o keskin nişancı ölür ama adam çok iyi diye muhafaza ediyorlar desek ve düşünsek, niye hapishanede işkenceci oluyor yahu diye durdum düşündüm cevap bulamadım.

.tamam gizemlerin bu şekil olması için gerekiyordu, hani bir ucundan sniper ile çocuk avlarken de oraya gönderme yaptılar. kafayı savaşa taktı, annesiz büyüdü, herkesi öldürebilirdi falan dedi şemsettin, bundan dolayı olmuş olabilir ama tatmin edici bir açıklama olmadı maalesef.

.noter abimiz de nasıl noter ve aile dostuymuş ki nerelerden nerelere geldi, oralara da yok artık dedim. kim kimin için o kadar yol teper yahu. şarkı söyleyen kadın meselesini baştan beri bildiğini ve mektupları onun yazdığını düşünürsek adam magazinci mi takılmış yani? o kısmı da çok anlamadım aslında adam biliyorduysa ne diye arattı çocuklara? vasiyet böyleydiyse kadın manyak mı? iş olsun diye aratıyor çocuklarına...

.şimdi yazarken fark ettim, kadının tüm bunları çözüp de vasiyet olarak çocuklarına bunu bırakması hoş olmamış. çarpıcı film olarak bunu tasarlamışlar ama yine de yok dedim şu satırları yazarken ve bir puan daha düşeyim filmden hemen hehe.

.tabi haklarını yemişim gibi de hissettim bir parça ama yapacak bir şey yok. anana öyle yapılsa nasıl olurdu diye düşünse bizim tarık, böyle şeyler olmazdı. şimdi kardeşlerinin babası oldu ve film öylece bitti.

--- spoiler ---