9 Nisan 2018

You Were Never Really Here


aslında hikayesinde pek bir numara yok ama esas oyuncunun halinden midir? çekimlerinden midir? insanda değişik duygular bırakıyor. ağır bunalımlı bir film, gizemi bol. gerilimi de tatlı. bunları güzel yapmışlar. filmin isminden aslında kafasının güzel olduğu anlaşılıyor. yani filmin toplamından hissedilen aslında filmin ismi. en azından ben öyle hissettim. müzikleri de tam bodozlama, güzel basmışlar. akışı falan da iyi, sonuna minik bir şaşırtmaca eklemişler, güzel bir dokunuş olmuş. esas karakterin başına ne gelmiş, onu tam anlayamıyoruz. belki tam anlatmak istemediler. geri kalan pislik içinde dünya betimlemesi de iyidi. adamlar yöneticileri hakkında eleştiri olarak böyle bir şeyler yapıp yayınlayabiliyor. gerçek demokrasi bu herhalde.

--- spoiler ---

.şimdi bu esas tetikçimizin babası ne yapmış? söyledikleri söze göre insanın kafasında bir şeyler oluşuyor ama emin de olamıyor. filmin başından sonuna aynı lafı tekrar ettiriyorlar ama ötesine geçmiyorlar. geçmemeleri kasıtlı, hatta geçsinler de demiyorum ama en azından neyle alakalı olduğunu anlatsalar iyidi.

.adam sadece işkence de yapmış olabilir. babasının elinde çekiç, vücudunda yaralar ve başına torba geçirmesi gibi bir olay var. bunlar kiralik katilimizde alışkanlık yapmış. zaten veletken başına gelenler böyle.

.annesi durumdan kurtulmuş, babanın başına ne geldiği falan da belli değil. aslında anne ile olan hikayeyi daha derinleştirseler öldüğü vakit dram daha bol olurdu. yaşlanıncaya kadar annesiyle kalmış. belki babasını falan öldürmüştür, artık orasını bilemiyoruz.

.olayların başında kanlı çekiç temizliği ile başlıyor. sapık psikopat katil filmimi derken çocukken başına haller gelmiş, iyi katil filmi izliyoruz. adam çekiçle olaylara dalıp hallediyor.

.son katlinden sonra eve girerken işi veren adamın çocuğu bunu gördü diye iş vereni değiştiriyor. bu sefer senatörün teki çıkıyor, kızı kaçmış onu bulması için bunu gönderiyor. reşit olmayan kızların kullanıldığı eve baskın yapıyor. nasıl bir evse artık, inanılmaz.

.her şeyi kolayca hallediyor ama mevzu daha derin çıkıyor. babası da bu reşit olmayan kız ticareti mafyasındaymış. çıkmak istiyormuş ama öldürmüşler. kızını da pazarlıyormuş herhalde. en azından öyle gösterdiler.

.vali'nin en sevdiği kızmış. adamları bekledikleri otelde adamın öldürmeye çalışıp ağzından vurarak kızı alıyorlar. ağzı falan baya bir şişiyor. işvereni dahil bir sürü insanı öldürüyorlar. arada annesini de öldürüyorlar.

.annesini öldüren adamları mekanda yakalıyor, ikisini öldürüyor. biri yavaş yavaş ölüyor, muhabbet ve şarkı mırıldanmaları bir harikaydı. adam ölürken bunun elini tutuyor. nasıl bir kafaysa hepsi harika işte.

.derken annesini paketleyip göle götürüyor. cebine de taşlar koymuş. annesini göle defnederken kendisi de intihar edecek. zaten filmin başından sonuna adam intihar meyillisi, ölümün hayalleri ile yaşıyor. bunlar da güzel dokunuşlar olmuş işte.

.gölün içinde kızı görüyor, geriye sayıyor. olayları hep böyle atlatıyormuş herhalde. kız da ayrı bir manyak zaten. cebindeki taşları boşaltıp kızı kurtarmaya koşuyor.

.bir yerden sonra kiralık katil ve küçük kız, leon gibi de olur sanki. en azından onun önceki filmi gibi olmuş. katilimiz daha deli tabii.

.valinin evinde herkesi çekiçliyor güzelce, valiye vardığı vakit zaten valiynin boğazı kesilmiş. küçük kız ustura bulmuş kesmiş öldürmüş, herhalde adamdan sonra öldürmenin doğasını anlamış. güzel de olmuş, eline de sağlık. ev garip, oda garip, insanlar garip. bu kadar çalışan ve koruma derken işler çok acayip. tüm bunların gerçekte olduğu ihtimali bile insanın midesini bulandırıyor, böyle hayatların dolu olduğu bir dünyadan tiksindiriyor.

.kızı alıp gidiyor, nereye gideceklerini sorduğunda güzel bir iki damla gözyaşı süzülümü ve beynini patlatan bir tabanca patlaması, intihar ediyor yine ama garsonun üzerindeki kanlarla hesabı bırakınca, hepsinin hayal olduğunu anlıyoruz. kız güzel bir gün diyor, adam da öyle, güzel bir gün diyor ve böylece bitiyor. yaşamak için güzel bir gün.

--- spoiler ---