29 Temmuz 2016

Hardcore Henry


çok boş beleş film ama izlerken keyif aldım, şimdi ayıp olmasın keyif aldım diye ama oyun vari görüntüleri hoştu. adamlar güzel çekmiş. bir şey anlatma kaygısı güttüklerini de düşünmedim. düz çekelim demişler, vay nasıl çekti desinler demişler. bence bu konuda iyi yapmışlar. ha bunları yaparken güzel bir şeyler de anlatabilirlerdi ama işte istememişler bunu. tercih meselesi artık. esas roldeki henry tipinin ilk filmiymiş. adam tek kelime etmedi ama oyuncu sayılmaz mı şimdi? yoksa haretleri falan da 3d miydi neydi? gerisini bilemiyorum artık, görüntüler ve müzikler keyifli olunca gerisini kafaya takmadım. hikayenin oyun tanıtımı havasını da bir yerden sonra kabul ettim izledim (izlettim), allah affetsin.

--- spoiler ---

.kanlı görüntüler olacak edası ile kırmızı tonda görüntüler ile başlıyor. sonra uyanan bir tip. ellerini kollarını takan bir hatun. neymiş efendim karısı imiş. esas kötü geliyor. kadını kaçırıyor. kadını kurtarma moduna geçiyor. arada da çılgın bilim insanı buna yardım ediyor. o da esas kötünün eski çalışanı. kötürüm kalmış ama beynini kullanarak işler başarıyor.

.meğer henry prototip imiş, onu test ediyorlarmış. kadın gerçek değilmiş, kadın esas kötünün karısı imiş. ortaya bir kadın atınca motive ediyorlarmış. bir sürü askeri dövdükten sonra bunu anlatıyorlar. henry testi geçmiş, seri üretime geçeceklermiş ama bizim azimli henry bıkmadan usanmadan süper güçlü esas kötüyü yakalıyor. gözünü çıkartıp, gözünün kablosu ile kafasını kesip öldürüyor.

.artık zaten kan revan sınır tanımıyor, ellerine dikenli tel sarınca insan bir hoş oluyor. tabii robotik eli idi ama olsun. neden saldırıyor? onu da anılarını geri alması ve muhtemelen babasının tavsiyesi üzerine yapıyor. tabii anıları yokken de bir şeylerin peşinde koşuyordu. kafayı yiyip her şeyi boş vermek yerine savaşı bitirmiş oluyor.

.komiklik unsurları vardı. güldüre güldüre adam öldürdüler. güzel tasarlamışlar. güzel kombinasyonlar çaktılar. adam patlatma öldürme olaylarında bir espiri yakalamışlar. bir de esas ölmeyen tipin de kendine has komikliği vardı işte daha ne olsun?

.eh işte zaten bir muhabbet olmayınca da yazacak bir şey yok. bu kadar.

--- spoiler ---