10 Haziran 2015

It Follows


filmin temel fikri, fikir değilse işte olayı iyi ama pek bir yere bağlamamışlar. ben hovarda gençliğe mesaj olarak aldım filmi, hafif komik bu açıdan. görüntüler arada garipleşti, dönen kameralar, tematik müzikler falan. yönetmen abimiz bir şeyler anlatıyor bize ama ne bileyim ilk biraz bünye kaldırmadı, tipler soğuk geldi. sonra fena değilmiş dedim. bir iki hoplatan yeri haricinde pek korkutan bir yeri yoktu. filmin olayını tam anlatsalar ve sonunu daha güzel bağlasalar hem gizemine yakışırdı hem bir sıkıntı olacaksa da bir yere bağlamış olurlardı. şu haliyle de izlenir bir gerilim filmi edasında tabii.

--- spoiler ---

.bardan tek gecelik ilişki ile hastalık kapacağına şeytan kapmış elemanın teki, esas kızımıza da bunu bulaştırmış bir gece arabada yapılan seks ile... daha sonra bayıltıp olayları açıklamak için elini ayağını mı bağlamış? onu niye yapmış? oralardan ufak tefek saçmalamalar başlıyor.

.polise falan bildiriliyor ama bir şey olmuyor. daha sonra elemanı arkadaş grubu ile buluyorlar ama yine bir yaptırımı yok bu işin, seks yaptığın kişiye aktarıyormuşsun. o ölene kadar sen rahatsın. peşindeki şeytan filmin adına uyuyor hakkaten de işte niye takılıyor? nerden başlamış o belli değil.

.esas kız olayları fark edince hep birlikte bir yerlere kaçıyorlar, ilk komşu oğlanıyla takılıyorlar ve sonunda onunla birlikte oluyor. elemana görünmüyorlar bir kaç gün büyük olasılıkla dikkat etmiyor olabilir. bir gece ansızın anası kılığında memleri de görünerek yakalıyor şeytan elemanı ve üstünde garip hareketler yaparak öldürüyor onu... nasıl göndermeyse acayipti o kısım.

.derken kızcağız yine kaçıyor falan da gidip arabanın dışında uyumak nedir arkadaş? uyurken kapıyı kitleyince girememesi falan bir garip zaten. biraz dikkati olacaksın dışarı çıkmayacaksın kimseyle sevişmeden atlatırsın işte böyle. bu kadar olayı büyüttükçe büyütüyorlar.

.bir de esas kızımıza aşık bir velet var, diğerleri kıza yanaşınca bir surat asıyor falan. herkeslere verdin bana niye vermedin ben yardım etmek istiyorum diyor. essahtan mı diyor kız, ilkin razı olmasa da saçma havuz sahnesinden sonra razı oluyor ve birlikte şeytanlara karşı sevgili olmuş oluyorlar. en son sahnede yine arkada takip ediyordu bu ikisini, ben öyle gördüm. film de bu takip bitmez diye bitmiş oldu.

.saçma havuz sahnesinde de kızı havuzun ortasına koyup şeytanı kandırıp suya sokacaklar sonra elektrik verecekler hehe, bu ne lan? bir kere şeytan diğerlerine görünmüyor ama somut bir varlık anladığımız kadarıyla ama ölmüyor. kafaya kurşun yiyip ayağa falan kalkıyor, havuzun dibinde kan niye oluyor? niye ayağa kalkamıyor? oraları falan kan efekti ile geçirdiler.

.daha iyi bir şekilde toparlanırmış ama yine de değişik bir iş gibi olmuş diye bağrımıza basalım, zaten genç tipler, bacaklar memeler falan derken gayet rahat izleniyor film.

--- spoiler ---