3 Temmuz 2017

Mies vailla menneisyyttä


geçmişi olmayan adam demişler de, böyle aratınca başka film çıkıyor. komedi niyetine izlememiştim, güldüm ara ara, absürt bir şeyler yapalım demişler, araya sistem eleştirileri ekleyelim demişler. dialoglar bir yerden sonra komik ama yetmişlerde falan yapılmış zannettim, filmin çekimi olsun, tiplerin hareketi olsun çok eski film edasında. kasten böyle yapmışlarsa iyi olmuş, kasten değilse fena sıçmışlar. ben kararını veremedim. metascore'cu abilerimiz yükseklerden çakmış. biraz ağır, biraz sıkıyor, karakterlerin tiplemeleri de yoruyor ama müzikleri pek tatlı. akordiyonlu şişkonun çaldığını beğendim, bir de şu sahne vardı. orjinali de buymuş. aynı adamı oynatmışlar sanki. ilginç.

--- spoiler ---

.durduk yere adamın kafasına yumuşak bir şey vurarak başlıyorlar. vurdukları sopa görünümünde ama kafadan sekiyor yani yumuşak olduğu belli. yayında ve yapımda emeği geçen arkadaşları düşünüyoruz. bu haliyle komik olabilir ama gerçek gibi yapmışlar. buradan itibaren insanın kafası karışıyor. sonra azıcık vurdular bir şey olmaz bundan diyoruz ama iyice dövüyorlar, tabii bize göstermiyorlar. yerde iyice dövüyorlar.

.sonra öldü gibi gösteriyorlar. doktor ölse daha iyi böyle komaya girecek yoksa diyor. böyle doktor mu olur derken kalp duruyor, adamın üzerini örtüyorlar ama pat diye kalkıyor. bu ne lan? bu da mı komikli şimdi? ben anlamadım açıkçası ama işte geçtik hepsini.

.sonra muhitte kendini yerlerde buluyor. botunu falan çalıyorlar, civardaki çocuklar adamı görüyor. öldü mü ölmedi mi? derken anaları adama iyi bakıyor ve iyileştiriyor. kafadaki sargılar falan da komik. önceki kısımdan sargı içinde burnunu düzeltme sahnesini de not etmek lazım.

.neyse adam iyileşiyor ama kafa gitmiş. sargı kalmış. adını sanını hatırlamıyor. adı yokken sisteme entegre edemiyorlar. banka eleştirileri falan koymuşlar. barınma için limanda bir konteynır içinde takılıyor. ortamı haraca bağlayan tipin muhabbeti de güzel. tutup köpek getirmesi de harika. köpeğin sıfatı da çok iyidi. yediririm seni köpeğe diyor ama dünya tatlısı işte.

.neyse komik sayılmaz aslına bakarsan ama gülümsetiyor işte. ciddi bir şeyler beklerken böyle oluyor. gel zaman git zaman iş arıyor, yiyecek ekmeği yok. artık falan veriyorlar buna, insanın içi burkuluyor. yardım organizasyonu düzenleyen tipler var. pek isalılar, onlarla takılıyor. sarı bir teyzemizi gözüne kestiriyor. sonra aşık oluyorlar.

.derken banka hesabı mesabı açmak için bankaya gidiyor. banka soyuluyor, bunu da gözaltına alıyorlar. adı yok diye bunu yapıyorlar, avukat gelip kurtarıyor ama polisin radarına girdiği için karısını buluyorlar. karısı da meğer bunla boşanmış, o yüzden çekip gittiğini düşünmüş. ondan dolayı kayıp mayıp dememiş.

.gidiyor kadının yanına, yeni kocasının içeri dalışına koptum. kavga edeceğiz mi falan diyor, o da biraz komik. adam ne münasebet deyip, geri mekanına dönüyor. ilk seferinde bunu döven arkadaşları görüyor ama artık herkeslere iyilik yaptığından ötürü arkasında duran bir sürü insan oluyor, kıçını kurtarıyor. yavuklusunu buluyor ve sonsuza kadar mutlu mesut yaşıyorlar.

--- spoiler ---