14 Mart 2013

Lo imposible


tavsiye edemeyeceğim, izlerken sıkıldım. tamam duygusal anlar yaşatıyor ama gözümüze sokmuşlar bir çok şeyi. hoş olmamış, birebir gerçek hikaye olduğunu da düşünmüyorum. Naomi Watts'ı pek severim ama oynadığı karaktere uyuz oldum. zaten tipleri hiç andırmıyor bile. veletler çok yoğun sahnelerde dağıtmışlar gibi geldi bana... kurgusunu da hiç beğenmedim, ucu ucuna işlerin gerçek hayatta bu kadar denk gelmesi de oha lan lo imposible dedirtse de hikayesinde bir imposible'lık yok. hatta diğer insanların hikayeleri daha imposible bu çok belli.

--- spoiler ---

.neyin kafasıyla bu ailenin filmini yapmışlar anlamadım. mutlu son ile bittiği için mi? öyle çok büyük bir mücadele de göremedik, çok acayip bir kurtulma hikayesi de olmadı. öldü sandık da dosyaları karıştırmışlar. dosya karıştırarak yanlış ameliyat bile yapılıyor devamlı haberlerde çıkıyor, hele ana baba günü olan bir hastanede bundan doğalı yok.

.neyse en uyuz olduğum kısmı, iyilikleri göze sokma kısımları idi. ulan ölüyorsun bacağın kopacak ama çocuğu kurtarırız arkadaş. o çocuğu bulup getirsinler bakalım, diyecek mi? belki yalan atıyorlar? belki öldü gitti?

.inandırıcı gelmedi bana, gerçekten olduysa da bu şekilde anlatmamaları gerekirdi. daha inandırıcı anlatabilirler mi orasını bilmem ama işte dilden dile insanlar buna aktarır, bunlar senaryolaştırır. daha ilgi çekici hale getirmeye çalışır ortaya böyle bir şey çıkar.

.baktığı son hastanede ve son anda birbirlerine kavuşmak, esahtan mı a...? cidden böyle mi olmuştur? buna bile inanmadım niyeyse. belki olmuştur ama ne bileyim perdeye kadar geliyor, perdesini açmıyor. su için aşağı iniyor adam da anında ordan ayrılıyor. ta yukardan kapri midir nedir, ondan tanıyor babasını... yehh bi git... neyse tamam seviyemi düşürmeyeyim hehe.

.yine de duygusallaştırdıkları için daha kötü şeyler demeyeyim. kolay bir hadise değil tabi. ha diğer mazlum halk ne yapsın? bunlar özel uçak ile kurtulmuş iken binlercesi aşağıda kıvranıyor idi. ayağı sakat adamın hikayesi daha acıklıydı belki ya da diğerleri işte. ölen yıldızların ışıkları? diyen kadın da bir garip idi.

--- spoiler ---