2 Aralık 2015

Ant-Man


filmin eğlencelik kısımları pek bir artı puan topluyor, kahramanlık kısımları biraz sönük. kötü adamı da en sönük kısmıydı. müzikler hafif abartı, yan karakterler ve anlatımlar da sevimliydi. marvel'in bu karınca adam şeysini de ilk kez duydum sanki ama genel olarak olaydan haberim vardı. çok eskiden elemanın tekini gemisiyle birlikte küçültüp insanın içine girecek boyuta getiren bir film vardı. oradan mı karıştırdım bilmiyorum ama zaten başlı başına minik boyutun kendisi eğlenceli bir şey, güzel işlemişler bu yüzden. 3d desteği daha iyi olabilirmiş sanki, iyidi hoştu işte. sonu itibariyle çok da büyük beklentiye girmemek lazım.

--- spoiler ---

.kuantum meselesi yapmayaydılar iyidiler. insan kuantum evrenine girip o şekil çıkabilir mi lan? verdiği büyütme silahını regülatöre koyuyor. sonra basıyor tuşa ve geri geliyor. koskoca bilim insanı düşünemedi de bizim kıvrak zekalı karınca adam mı düşündü yani bunu? hele hele yaban arısı kadıncağız falan da düşünemedi ve öldü ha?

.bunun haricinde esas karakterin durumu iyidi. komikliydi, direkt ve net cevaplıydı. içinde iyi aile babası vardı ama arada hırsızlık yapıyordu. tabii o da kimseye zarar vermeyen, zenginden alıp fakire dağıtan cinsten imiş.

.hapishanede başlıyor işte, veda töreni ile... sonra komik arkadaşı alıyor bunu. yeni iş bulmaya çalışıyor ama beceremiyor. "maykıl daglıs" abimiz de onu radarına almış. tasarlanmış bir soygun için uğraşmış. karınca adam giysisini çalmasına izin vermiş. üstüne tek başına deniyor ve tuşuna basıyor.

.hop olaylar başlıyor o vakitten sonra, küçüldükten sonra işler güzel oluyor. ilkin kabul etmiyor ama derken bir bakmışsın karınca adam eğitimi başlamış. kapı deliğinden geçme meselesi falan komikti her türlü. yardımcı roldeki hatun da iyidi. sonra bunlar öpüştü möpüştü, lafı koydu gitti ama artık o kadar olsun.

.esas kötümüz hiç olmamış. kendisi strain'den tanıdığımız abimiz. vakti zamanında bilim insanı abimizin yardımcısı imiş. kendisine fazla benzediği için ilişiğini kesmiş. sonra bu araştırmalara devam etmiş ve atom arası boşluk küçültme olayını halletmiş. yavrum yazık kuzuları heba ediyordu. bunu silahlı bir kostüm haline getirip pazarlama niyetinde idi. esas iyiler de buna engel olmaya çalışıyordu. zaten bu açıdan da bir miktar standart idi. sonu itibariyle de öyle oldu işte.

.şu büyüyüp küçülme ve yumruk olayını çok anlamadım, komik hoş görünüyordu ama neden kuvvetli hale geliyor acaba? kuantum meselesi de işte malum, koskoca bilim insanları halledememiş ama bizim karınca adam halletti olayı, ne diyelim artık?

.karınca olayları pek tatlıydı ama gerçek karıncaya çok benzetemedim. ilk minik robotlar sandım, sonra gerçek karıncaların beyinlerini heklemiş onları yönetiyormuş. o olay iyidi, eğitimi de iyidi.

--- spoiler ---