27 Haziran 2013

Blood and Chocolate


birinci sınıf bir film değil ama kendi klasında hoş denebilir. sıkılmadan izletiyor yani... efektler falan olmamış tabi, göz var nizam var ama kurtlar gerçek kurtlar ve güzel kullanmışlar. müzikler de gayet hoş, toparlama müzik olmuş, çeşit çeşit müziği var hatta filmin sonunda çalan müziği iki saat aradım bulamadım. tam olarak hangi versiyonu bilemiyorum ama en yakın bulduğum versiyon şudur: Antique - Westoriental Trip. şöyle kurt adamlı güzel kızlı, yakışıklı oğlanlı film izleyeyim dersen iş görür işte, fazlası yok.

--- spoiler ---

.gabriel karakterine ve kuzen karakterine çok ayar oldum. dünyanın en klasik iki karakteri herhalde. adamlar usanmamış böyle karakter yazmaktan biz izlemekten usandık. tam kötü karakterler, vakti zamanında belki kurtarmış bunları ama sonuçta kural koyucular, hükmediciler, gözünün yaşına bakmayıcılardan. gram iyiliklerini göremiyoruz koca filmde. hangi insan bu kadar kötü olabilir, hangi kurt adam diyelim...

.esas oğlanımız olaylardan habersiz pek bir naif biri. resim falan çiziktiriyor, kurt adamlar ile ilgili, olayın efsanesine aşina ve aynı zamanda kendini de koruyabiliyor hehe. pek uymuyor ama işte canına tak edince koruyor. hele kurt adam ile kapışma sahnelerinde gümüş kullanımı falan baya bir rastgele olmuş. o kadar araştıran eden biri için çok saçma tasarladıklarını söyleyebiliriz.

.törenleri, avlanmaları falan da pek iç açıcı değil, giysilerin bir kısmını çıkartıyorlar ama geri kalanlar buharlaşıyor resmen. ne anladım ben o işten, çıkacaksa tamamı çıksın yani engel ne? adamlar sansür uygulamış resmen...

.esas kızımız fena değiller, oyunculuklarımız tabi çok sınırlı ama yine de içlerindeki en iyilerinden, çikolata üretimi ve o paket ipinin havada süzülmesi falan hoş görüntüler idi.

.olayı romantiğe bağlamaları falan tabi kaçınılmaz idi ama allahtan hızlı sardırdılar ve olaya geldiler. olay da bizim elemanın adam olması ve kızı kurtarması ile son buldu. gabriel öldü ve bir anlamda bunlar lider oldular.

.ha arabayı aldıkları için mi herkes selamladı bunları yoksa gabrieli öldürdüklerini hemen herkes bildi mi? onu da tam ayırt edemedim ama ülkeden kaçtılar kurtuldular ve sonsuza kadar mutlu mesut yaşadılar. oh mis. 

--- spoiler ---