11 Haziran 2013

Mama


film güzel, tüylerimi diken diken eden filmlerden oldu. hikayesi ve sonunu pek bir beğendim. kaza sahnesi biraz allaha emanet olmuş, bir iki ufak tefek şey de çok abartı geldi. bir de bilimselleştirelim muhabbeti yarım yamalak kalmış. bunlar haricinde görüntüleri müzikleri ve tabi veletleri pek bir yerli yerinde olmuş. şöyle ürpereyim, şaşırayım istenise pek bir iş görüyor. son dönemde sinister'den sonra beni ürperten ikinci film.

--- spoiler ---

.ilk çılgına dönen baba kızına dışarı bak dedi ve silahını çekti ya, ahanda orada layn diye bağırdım. nasıl vuruyorsun arkadaş, bırak çocukları? nasıl cinnetmiş bu kaza üstü bir sürü olaydan sonra da devam ediyor. neyseki mama yetişti imdatlarına.

.şimdi açıkta kalan en önemli yeri bu mama niye 5 yıl bunlara orada bakmış, madem öyle niye alıp götürüp uçurumdan atlamamış? ben bunu pek anlayamadım. hikaye eğer çocuğuna kavuşmayı bekliyordu diye devam ediyor idiyse, kavuşunca sona ermeliydi ama küçük kız bağırdı diye öyle de bitmedi. belki o an onu da götüreyim diye düşünmüş olabilir ama bu durumda da çocuğuna kavuşacağını bilmeden uçuruma çıkardıydı.

.çocukları kulübeden uzaklaştırdılar, elinden alacaklar diye böyle yaptığını söyleyebilriz o zaman. yani elinden geldiğince gerçek hayatta tutmak istemiş ama bu durumda da onunla öldüklerinde hep birlikte olacağı gibi bir sona pek uymuyor ya neyse artık. bir şekilde cevap budur diyebiliriz.

.bir de gözlük numarasına takıldım, pek büyük bir numara gibi durmuyor ama direkt bulanık görüyor. abartı geldi bu da biraz ya o kadarı olur herhalde.

.basçı hatun meselesini ilk saçmaladılar diye düşündüm ama sonra yine anaç duyguları ağır bastı. bebek istemeyen aykırı bir kız ama iki tane yavrucak gelince sonunda kayıtsız kalamadı. o sahneleri (küçüğü ısıtma sahnesini) de sevdim.

.en sonuna şaşırtmaca çakmamaları iyi olmuş. ne mutlu, ne de mutsuz son gibi bitirmişler bu da güzel olmuş aslında. tümden kurtulsalar ya da tümden ölseler aynı etkiyi yapmazdı belki. üstelik bu şekilde tahmin edilemez gibi de yapmışlar o da iyi olmuş. bir aşamasından sonra küçük mamayı bırakmayacağı anlaşılıyor belki ama yine de bebeğine kavuştuğu sahneden sonra mutlu mesut da bitebilirdi. o şekil yerine bu şekil daha iyi olmuş.

.kingslayer'ın yine eli kopacak diye korktum en sonunda. yine yamuldu adam ama ölmedi sonunda. adam yıkılmıyor ayakta arkadaş.

--- spoiler ---