19 Şubat 2017

Snowden


pek beğenmedim, bir kere hikayesi o kadar çarpıcı değil. tamam yaptığı iş büyük olabilir, lafım yok buna ama bundan film çıkarmak için biraz uğraşmışlar. esas oyuncumuz elemanın konuşmasını, tonlamasını, hareketlerini falan tam almış. filme dair en iyi şey oydu. esas kadın oyuncu saçma sapan bir tip olmuş, hiç alakaları yokmuş gibiydi zaten. romantik hikayesini de ekleyelim demişler. üstelik bunda hikaye namına bir şey de yokmuş. adam hafif sıkıntılı tip, ted talks muydu neydi? onu sanki gördüydüm. adamın tipini de sonradan ahanda biliyorum ben bunu dedim, filmin sonundaki ted talks sahnesinde gerçeği ile geçiş yapmışlar. onu da özel olarak çekmişler. öyle işte hekırlı mekırlı, cia'lı film izlemek için işe yarayabilir ama beklentiyi düşük tutmak lazım.

--- spoiler ---

.şimdi benim anlamadığım adam te işlerin en başında insanların özel bilgilerini aldıkları konusunda sıkıntıya düşüyor ama içlerinde ilerlemeye devam ediyor. yüksek pozisyona çıkabileceği hawaii'ye kadar gidiyor. sonra yeter artık ülen diyerek mi bilgileri yayınlıyor. tam olarak kırılma noktasını düzgün anlatamadılar. ha en baştan beri yanlış ise niye bu kadar beklemiş?

.anlatımlarındaki geçmişe dönük bölük hikayeler de o açıdan pek iyi olmadı. zaten araya romantik hikaye kaktırdılar. bunca olay içinde bari bir şey olsa değil mi? kadın gitmiş moskovaya işte. bir şey olmamış.

.bir de moskova meselesi var. ruslara sığınmış gibi olmuş. tamam amerika kabul etmemiş, cezasını çeker diyorlar. bunlar tamam eyvallah da neden moskova değil mi? bunca zamandır da oradaymış. ne yapıyor orada? neyle geçiniyor? parasını kim veriyor? bunlar da belli değil.

.insanların özel hayatını katalogladıkları bir sistem yaratmışlar. en çok da kendi içlerindeki bilgileri toparlıyorlarmış. diğer inek arkadaşları ile bu konuyu görüşmüştü. belki o vakitten sonra kafayı yedi iyice bilemiyorum ama benim anlamadığm böyle bir şey var demek için tüm bilgiyi almak gerekiyor mu? bilgiyi alıp basına verdikten sonra ne oluyor?

.insanların bilgisini vermiş olmuyor mu? hangi bileri verdiğini falan da göremedik. daha sonra dosyaların hiç yedeği falan yok gibi her şeyleri basına bıraktığını gösteriyorlar ve orada bitiyor iş. olayı ortaya çıkarmak için sonuçları göstermek de yeterli olabilir, programın varlığını kanıtlamak da yeterli olabilirdi. bilemedim artık ne yapmaya çalıştılar ama dedikleri kadar bilgi toparladılarsa onun da değeri büyük olmalı.

.araya bir epilepsi soktular, adam arada kriz geçiriyor ama tüm filmde iki kez geçirdi. onda da bir numara yoktu. dramatik hikayesinde pek bir şey yok. temel haklar için kariyerinden vazgeçip, amerikan devletini karşısına almış. temel ilkelerimizden vazgeçersek ne biçim ülke oluruz diyor. esas güvenliği böyle sağlarız diyor. iyi diyor güzel diyor ama ne bileyim çok da etkili gelmedi bana. belki filmin kurgusundandır, bilmiyorum artk. elinde rubik küpü görünce sinir olduydum ama onunla sd kartı taşımış, olay oymuş.

--- spoiler ---