5 Nisan 2013

I Am Bruce Lee


dört başı mamur bir belgesel olmamış ama bruce lee reyise saygımız sonsuz. her telden tipe esin kaynağı olmuş, yediden yetmişe. adam birleştirici, stiller üstü, ırklar üstü... tabi genç ve zirvede göçüp gitmesinin de bunda etkisi olmuş sanki ama her türlü nev-i şahsına münhasır bir abimiz olduğu belli. rahmetle anıyoruz.

--- spoiler ---

.şarkıcı ve dansçı tiplere uyuz oldum ama yine de bruce lee reyise saygımızdan çok ses etmiyorum. ne alaka lan? adam dansını benzetiyor yok şöyle yok böyle. yok çaça yaparmış da bilmem ne, yaparsa yapar sana ne? diğeri de sahnede yan dururmuş aynı bruce lee'nin durduğu gibi. ulan mal... neyse...

.en çok al bundy'e şaşırdım. adam dövüş sanatı da yapıyor imiş. amerikan futbolu olayı sadece diziden miymiş yoksa hehe. neyse adamın gerçek adını da bilmiyorum tam (ed o'neill imiş). çok fazla konuşmadı ama siyah kuşaklı falan da gördük, belgesel içinde başka bir bilgi edinmiş olduk.

.kobe de ne arıyor çok anlamadım, jabbar ile takıldığından mı almışlar bunu? diğer dövüşçü elemanlar hadi yine dövüşçüler de bunlar ne alaka tam bilemedim. belki popülariteyi artıralım herkese etkilediğini anlatalım falan gibilerinden bir şey imiş.

.61 kiloluk adamın birleştirici felsefesi, "kendini ifade etmesi" ırklar üstünde takılması falan geniş ölçekli bir bakış atmış elemanlar. cidden bunlarla uğraşmış ama sadece dövüş okulu açmak için geldiği amerikadan artiz olarak göçmüş gitmiş.

.senaryoları da büyük ölçüde başına gelenlerden toparlamış gibi çünkü ne anlatsalar filmlerinden bir kare çakmışlar. hele bir filminde dövüşten sonra mıydı neydi bilemiyorum hastanelik oluyor idi. yürüyemezsin diyorlar idi, azmediyor başarıyor idi. gerçek hayatta da belini incitmiş aynı muhabbeti yapmışlar falan. ilginç tabi...

--- spoiler ---