6 Aralık 2014

The Babadook


hafızada yer açılsın diye zoraki izledim, o yüzden de pek keyif almamış olabilirim ama asıl sebep dramla karışık olmasıydı. sade korku izlemek lazım, dramlı korkular bayıyor insanı. korku da sayılmaz işte, hafif psikolojik sorunlar üzerine bizleri germeye çalışıyorlar. tabi salt psikolojik olaylarda asla canavarlar görünmüyor, hem bu yönü ile farklı hem sonu olarak bir miktar farklı ama işte bunu sıkarak yaptığı için pek de sevdiğimi söyleyemeyeceğim. son kısmı iki kat hızlı izledim. korkudan öte komik oldu bu yüzden, güle güle bitirdim filmi. normal hızında belki geriyordur bilmiyorum. pek tavsiye etmem filmi.

--- spoiler ---

.dul ananın dramı olmuş. buna hafiften yazılmaya çalışan iş arkadaşı olaya el atsa belki bu kadar dram olmazdı ama eve girdiği vakit onun da başına bir şey gelecek dedim. unuttular onu resmen. üç beş karakterle film yapmak, hele böyle bir evde korku yapmak ucuza kaçmak oluyor sanki, son kısımdaki efektleri de pek beğenmedim ama tabi korkutması için yavaş izlemek gerekiyor olabilir. yorum yapmayayım buna.

.böcük unsuru ve diş sökülmesi unsuru vardı. ikisi de hoş görünmüyor ama öyle çok kanlı bir şey olmadı. son kısımda veledin anasını zaptetmesi evde tek başınayı hatırlattı biraz. ne ara çılgın oldu bu kadar bu velet. ne ara iyi bir şey yapmaya karar verdi.

.o ana kadar devamlı arıza çıkartıyordu. ben de çocuğun kafasını tuğla ile ezmek istedim. zaten bu kısımlar yüzünden film bıktırıyor, kalan kısım da çok cılız geliştiği için pek sarmıyor insanı.

.yok çocuk esirgemeden tiplerdir, yok komşudur falan filan derken saçma sapan bir hal alıyor. kardeşi ve kuzeni de veledi hiç sevmiyor. bahtsız çocuk, doğarken babası kaza geçirmiş ölmüş. o yüzden psikolojileri bozukmuş.

.iyi güzel de babadook nerden fışkırdı? kitap nerden çıktı? neymiş bu abinin olayı bunu açıklamaya yeltenmediler bile. sonunda sen bir hiçsin deyip aşağıladı elemanı, kendine güveni gidince de bodrum katında hapsoldu. daha sonra da evcil hayvan olarak beslemeye başladı. nasıl kafaysa artık. baba yerine anlamına geliyor ismi sanırım. babadook, baba ölünce geliyor da biraz kafa kırık hepsinin işte.

.evde evcil hayvan varsa ölüyor maalesef, köpeğe iliştiler. durduk yere boynunu kırdı hayvanın çok fazla kan revan değildi ama yine de kötü tabi. köpekleri öldürmeyin lan.

.anaların cinnet geçirmesi meselesine de eğilmiş oldular sanki, haberlerden görüntüler falan derken aslında izlediği şeyler yüzünden kafasının gittiğini düşünmeye başlamıştım. bodrumdakini de kimse görmüyorsa hepden zır deli ama bununla yaşamayı öğrenmiş bir şekilde mutlu mesut devam edecekler hayatlarına artık.

--- spoiler ---