25 Ocak 2015

The Music Never Stopped


dram için güzel bir konu olmuş. olay ilginç sonu da pek dokunaklıydı. whiplash'daki keltoş abimiz bunda hafif saçları ile daha bir babacan roldeydi. hafıza kayıplı filmler listesi yaparsam bu filmi de ekleyeyim. müzik filmi açısından pek ısınamadım, müzik filmi de yapalım dememişler zaten ama atıyorum esas oğlan gitar falan çalıyordu hikayeye oradan bir bağlama çekselermiş harika olurmuş. müzikleri bana bile fazla hippi geldi hehe, dönemin müziği, dönemin tipleri işte. "based on true story" demişler ondan akışa uydurmuşlardır herhalde.

--- spoiler ---

.baba her sabah 10'da gelir muhabbeti vurucuydu. bir şey eksik hissiyle eleman ortalarda bir şeyler arıyor. uzman hanım geliyor, babanı özlüyorsun diyor. zaten siyahlar giymişler belli öldüğü ya yine de insan ölmemiştir diyor ve eleman bak diyor baba her sabah 10'da gelir. gelemedi bu sefer...

.tabi yeni hafıza yaratmış olmasıyla filmi bitirdiler. sonra sağlığına biraz olsun kavuştu mu? onu da bilemiyoruz ama son konserini hatırlaması, babasının kalan yıllarını hatırlaması ve tabi hayatının en iyi günü ile babasını gömmesi de pek dokunaklı bir anlatım olmuş. ne kadarı gerçek hikayeye dayanıyor onu bilmiyorum tabi.

.baba oğul filmi de denebilir buna kuşak çatışması, bayrak yakmalar, müzik zevki farklılığı falan derken oğlan evden kaçmış gitmiş. aradan yirmi yıl geçmiş ama bir gün arıyorlar bunları ve oğlanın kafada beyni kadar bir tümör varmış. çıkartıyorlar tümörü ama kafa kalmıyor elemanda.

.müzik ile hafıza meselesine gönderme yapmışlar, etkisi vardır elbette ama direkt böyle her şeyleri hatırlayabiliyor mudur? hadi bunu geçtim yakın dönem hafızası olmayan biri kafa sıfırlanınca ben nerdeyim ulan diye bir çığlık atmaz mı? oraları pek uyduramamışlar sanki.

.müziğe odaklanalım demişler, ilk etkileyici, sonra ilginç sonra da sıradan olmaya başladı bu hissiyat, devamlı müzik çalınca da eh yani dedim. tabi çalan müziklere insan kaptırsa yine sıkıntı olmaz ama bir bob dylan beğendim, gerisini sevemedim. esas grup ve konseri de bu yüzden ümitle bekledim ama pek standart bir şarkıydı bana göre.

.bir de kız meselesi sıkıştırmışlar ona ayar oldum. tamam kız üzülerek gidiyor ama ne gerek varmış ki böylesine? eski kız arkadaşının evlendiğini unutup yatağa davet etmesi iyidi ama diğer kıza hiç geri gelmediler. o kadar vakit ayırıp sonra unutulup gitmesi de gereksiz oldu sanki, ya hiç gösterme ya da yine sonunda bir hatırlat ne bileyim. aşk hikayesi yoksa film satmaz kafası yüzünden hep bunlar.

--- spoiler ---