11 Eylül 2015

Flight 370: The Missing Links


discovery science hd kanalını da görmemize ömrümüz kifayet etti de bir belgesel izleyebildik. pek verimli bir izleme olmadı amma velakin işte yine de yazayım. bu malezya uçaklarından birinin parçaları bulunduydu. o diğeri imiş, bu 370 sayılı olan henüz bulunamamış. en azından aratınca bir sonuca ulaşamadım. abilerimiz de bunun üzerine neden bulamadık ülen diye belgesel yapmışlar ama uçak kazarı raporlarına göre pek bir sönü belgesel olmuş. dişe dokunur pek bir şey söyleyemiyorlar.

--- spoiler ---

.kara kutunun sinyalinin daha uzun süre gitmesi ve daha uzun kayıt alması gerektiğini söylüyorlar. bu uçuş güvenliği muhabbetlerini etkileyebilirmiş de ülen bunu biz de söyleyebiliriz yani koca koca uzmanlar dönüp bunu söylüyorsa o belgeselden zaten pek bir cacık olmaz gibi.

.pek teknik bir inceleme de yoktu, en azından ben çok algılayamadım. uçak ile iletişim kesildikten bir süre sonra başka bir kanaldan (ismini şimdi unuttum) sinyal gelmeye devam etmiş ve o sinyale göre olası yerleri bulduklarını düşünüp oralarda araştırma yapmışlar ama hiçbir şey bulamamışlar.

.güncel haberlere göre pilot düşürmüş diyorlar, belgeselde de pilotların uçağın durumu hakkındaki sinyalleri kapatması, kapatmaması muhabbeti yapıyorlardı. belki bunlara gönderme olabilir bilemedim.

.terör saldırısı muhabbeti, mürettabatın aranması muhabbeti falan zaten sönük anlatımlar idi. uçakta terörist olduğuna dair pek bir bulgu da yokmuş zaten. iki tane sahne pasaportlu tipvarmış, onu da gizli servis database'inden araştırmaları gerekiyorlarmış ama yapmamışlar, bu da güya prosedürlere girebilirmişmiş de şuymuş buymuş. anlattıkları bu kadar yani.

.uzaylılar kaçırdı deyip kurtulsalar hoş olurdu da ilerde artık öyle belgeseller çekerler, benim belgesellere ulaşımım azaldı ama yine de denk geliriz belki bir gün.

--- spoiler ---