9 Ekim 2014

X-Men: Days of Future Past


film güzel olmasına olmuş da çizgi filmi ile bir hayli kopuk idi. benzeri konuyu işlemişler üstelik ama robotlar ve gelecek dünyası meselesi çok farklı işlenmiş. bazı yerleri pek düzgün bulmadım, magneto meselesinde ciddi yalpalamışlar sanki. zaman yolculuğu filmi olması da biraz klişe katmış haliyle. ne olursa olsun sevgili x-men tayfasının gençliği muhabbeti iyi idi. 70'leri baymadan yansıtmışlar gibi geldi bana. esas kötü bilim insanı rolü dahil hep tanıdık yüzler vardı. kadroyu da iyi toparlamışlar. yan karakterler de iyi idi hoş idi, film serisi ilerledikçe kaliteyi bozmuyorlar. o yüzden tebrik ediyoruz, başarılarının devamını diliyoruz. yenisini çeksinler onu da izleyelim hehe.

--- spoiler ---

.filmin en anlamlandıramadığım yeri magneto'yu geçmişte neden olaylara dahil ettikleri idi. raven'i mistike döndürmece, onu tanıyorum şudur budur muhabbeti yaptılar da ulan bu magneto adamın kendi gündemi var işte. ne olacağı belli değil miydi? çok oldu bittiye geldi, gelecekte dünya yıkılırken yanyana savaşmış olmaları böyle devam edeceği anlamına gelmiyordu, gelmedi de, ilk fırsatta ortalığı kattı karıştırdı.

.ikinci pek anlamadığım nokta bu raven şekil değiştiren hatun ki kendisini jennifer lawrence oynamış bu sefer, charles'in yaşlı halinde de genç idi. şekil değiştirme yüzünden bu da mı yaşlanmıyor yani nedir? çocukluk aşkları tarzında bir şeymiş. hikayenin bu kısmını hiç bilmediğimden biraz saçma geldi bana ama böyleyse böyledir tabi yapacak bir şey yok.

.robotlar meselesi de çizgi filme göre enteresandı. çizgi film için spoiler gibi olmasın ama onda anlatılan benzer şekilde robotların wolverine'in güçlerini alacak şekilde ayarlanması geleceği mahvetmiş idi. filmde sadece şekil değiştirme özelliği olan raven'in gücünü aldıklarında buna sahip olduklarını söylediler. ne olsa zaten böyle olacak demek belki de? belki de sadece sallıyorlar bilemedim. kendini yenilemek mi? yoksa her duruma uyum sağlamak mı? üstelik bu kadının gücü kendini metalden yapmak gibi bir şey değil ki? diğer mutantları taklit edemiyor ki? bu kısımda da biraz pürüzler var sanki.

.neyse fazla bulandırmadan kalan kısımları beğendiğimi söyleyebilirim. stadyum uçurma fikri falan güzeldi. magneto'suz x-men olmaz hesabı kattık bari ortalığı karıştırsın iyice demişler sanırım. 

.başlardaki hızlı çocuk, american horror story oğlanı da çok iyidi. filmin tamamında olsa daha iyi olurmuş, hem espirili hem efektif bir elemandı. çok işe yarardı, neden geride bıraktılar pek anlamadım o kısmı.

.wolverine pençeleri meselesi bir ara (diğer filmlerde) yazdıydım sanki, şimdi üzerinde deney yapıp iskeleti demirden yaptıklarını hatırladım. kendi kendime cevabım olsun bu da.

.duvarlardan geçen kızımızın beyine etki edip bilinci geçmişe gönderebildiğini de bilmiyordum. bu da yeni bir bilgi oldu benim için, güzel bir özellik tabi. zaman yolculuğu için bu bilinç aktarımı meselesi hep sevgili animemiz steins;gate'i hatırlatıyor bize. geçmişi değiştirebiliriz diyorlar filmin sonu itibariyle. hayırlısı olsun tabi.

--- spoiler ---