9 Ağustos 2018

Koe no katachi


puanına aldandım, bitirene kadar canım çıktı. ne çok duygusal, ne özel bir senaryosu var, ne çok üzüyor. öyle ortaya karışık salak saçma bir anime film yapmışlar. niye bu kadar uğraşmışlar ki? çizimler falan hoştu, bir insan evladı şu senaryoya gözlerini yorar mı hiç? bir tek ona üzüldüm de ondan filmi öldüremedim. bir de son kısma doğru biraz feryadı bastırma efekti falan güzel olabilecek umudu veriyordu. geri kalanlar güzel değildi, müziklerde bir numara yoktu. senaryoda bir şey yoktu. esas kız ve esas erkek de o kadar iyi değildi. bir tek yeşil saçlı arkadaş canlısı veledi beğendim. geri kalan karakterleri de beğenmedim. neden yaptınız bunu ey japonlar? ne zamandır anime izlemiyoruz, iyice soğuttunuz.

--- spoiler ---

.işitme engelli bir kızvağız var, bununla dalga geçen, hayatı zindan eden bir oğlanın sonra bu kıza aşık olması ama ancak biraz işte arkadaş olması hikayesini yapalım demişler. bütün olay bu.

.tek enterasan olay, mevzular gelişinde oğlan içe kapanıyor. insanlardan uzaklaşıyor ve yüzlerine çarpı koyuyor. en azından öyle görüyor. yavaş yavaş açılınca da çarpılar kalkıyor. arkadaş canlısı falan oluyor sonunda da hepsi mutlu oluyor bitiyor.

.insan araya bir şeyler sıkıştırırdı. sağır kızın neden oğlana yavşadığını da anlamıyoruz. neden devamlı özür diliyor onu da anlamıyoruz. kötü kız rolündeki tip de soruyor bunu. neden devamlı özür diliyorsun diye kızı hırpalıyor. uyuz bir karakter hakkaten.

.bir de filmin en çarpıcı meselesi, bu sağır kızın üzerine fazla gidince kendini öldürmeye çalışması. japon olunca bu bile şaşırtıcı değil ama esas oğlan bunu kurtarmaya çalışırken düşüyor komaya giriyor. tamam güzel, bundan sonra bir yasa boğ bari değil mi? oğlan komadan uyanıp tekrar kıza koşuyor. neler yapsak acaba bu yaz modunda filmi bitiriyorlar. çok saçma işte.

.oraya gelene kadar zaten bitmiyor bir türlü. uyuz ergen modundan başlatıyorlar. oğlan liseye falan geçiyor. kız başka okula gidiyor. gidip onu buluyor ama pek yalnız kalmış. bir gün bisikletini korumaya çalışan yeşil saçlı çocuğa yardım ediyor. ona zorbalık yapan elemana bisikletini veriyor. dünya ahiret arkadaşı oluyor ve olaylar öyle gelişiyor.

.kendi grupları oluyor, aralar bozulunca hepsine köprüde ileri geri konuşuyor. öyle mal bir tip işte. ne desem bilemedim. uyuz bir karakter. uyuz karakter olmayan yok işte, bir tek yeşil saçlı hariç, onun muhabbetlere genelde eğlendim, gerisi boştu.

.bir de babası yok sanırım, oralara çok dikkat edemedim. bekar anne, kızının çocuğu var. bunlar aynı evdeler. oğlanın ilkin intihar planları ile başlıyor. takvim makvim, sonra annesi intihardan vazgeçiriyor. işitme cihazı için verdiği paraları geri vermek için çok çabalıyor ama onları yakıyorlar. böyle gereksiz işler var işte. kız kardeşinin zenci koca ve zenci minik yeğeni de özel yapmışlar galiba, ona da biraz güldüm.

--- spoiler ---