17 Kasım 2016

Jin-Rô


fantastik anime deyince fantastik anime çıkacak sandım ama öyle bir şey çıkmadı. gerçek hayata yakın, ağır dramlı ve ağır akışlı bir film çıktı. üzüntüleri, çizimleri ve müzikleri hoştu ama hikayesinden doğru düzgün bir şey anlamadım. salak saçma bir kırmızı başlıklı kız ve kurt göndermesi yapmışlar. sanki ilk kez böyle bir şey yapıyor edasıyla yapmaları, dünyanın ta öbür ucu japonyada bunu bu kadar özümsemeleri insanı sinir ediyor. zaten kelimelerinin çoğu ingilizceden kırdırma gibi şimdi ama yine de hani kendi kültürlerine bağlılardı bunlar? ilk kırk elli dakikası fena geçmiyor ama sonra bir sıkıyor ki sorma gitsin, zor bitirdim filmi, pek beğendiğimi söyleyemeyeceğim. o kadar da uğraşmışlar, yazık olmuş. hikayesini anlamadan bok attıysam özür dilerim kendilerinden ama fantastik falan değil, öyle olduğunu bilsem zaten izlemezdim de...

--- spoiler ---

.artık hangi evrende ise japonyada iç karışıklıklar var. baskıcı rejim ve protestocular. teröristler, solcular şunlar bunlar. ilkin kuryelik yapan kırmızı kıyafetli kızla başlıyoruz. şak diye kendini patlatınca ne oldum diyoruz? 

.şimdi kız kardeşiyim diyor, sonra yok efendim değilim diyor. kızla nerdeyse aynı tip, bunu açıklamaya meyletmiyorlar bile. kurt ile yakınlaşması da çok geyik, bildiğin adama yavşıyor. sonra öpüşüyorlar falan filan ama kızı öldürüyor. uzaktan ateşleme yapılmış gibi de gösteriyorlar ama adam vuruyor bence.

.neysemiş efendim tüm bu olayların önünü almak için özel bir birlik varmış ama birlik içinde birlik, derin birlik de varmış. onunla kendi devletinin görevlilerini temizliyorlar. aralarındaki hesaplaşmayı zaten gram anlamadım.

.hadi anlamadık iyi güzel de kızın kırmızı başlıklı kız göndermesi nedir? hikayeyi anlatıp duruyorlar ama nedir yani? en yakınında vahşi bir insan evladı. insan görünümlü hayvan olarak bize anlatıyorlar da ülen kırmızı başlıklı kız dediğin de bomba falan taşıyor, ikisi de terörist imiş. ben mesajı çıkartamadım bu yüzden.

.siyasi gönderme yapmışlarsa herkes kötüdür demek olmuyor. salak saçma romantizm yapmışlar, bunun ne gereği vardı. adam baştan beri kızla oynamış mı yani? bir de güya en iyi adamlarından ama tetiği çekemiyor. sonra yok efendim kurtlar görüyor da kızı parçalıyor. bu mudur fantastikliği yani? fantastik yazmasalar belki hiç izlemeyecektim. onun da hayal kırıklığı var.

--- spoiler ---