7 Eylül 2013

Tau ming chong


filmin müzikleri pek bir tatlıydı, yer yer filmin önüne geçti bana göre. olaylar da olaylar bitmedi, genelde savaş filmlerindeki sıkıntıyı yaşadım ama aynı zamanda bir de entrika tarzı bir şeyler var idi. görüntüler ve müzikler için artı bir puan gönlümden koptu. yoksa sıkıldığım bölümler oldu, saçma gelen yerler de çok oldu. bir de yine dublaj muhabbeti var sanırım, çinli kardeşler niye böyle yapıyor. lehçeleri yüzünden mi uyarlıyorlar nedir anlamadım ama izlediğim çin yapımı filmlerin bir çoğu bu şekil, hoş olmuyor...

--- spoiler ---

.gerçek hikaye imiş herhalde, sonunda tarihi bilgisini verince ve film de tarihi olunca öyle anlıyoruz. hikaye garip sayılır. bir adet ihanete uğrayıp da askerlerinin hepsini kaybetmiş kumandan var. kafaları yiyip bir yerlere gidiyor, bir kadın ile tanışıyor. derken civarda haydutluk yapan bir oluşum var. bunlara katılıyor ve hepsini askere çeviriyor. esas adam olarak üç tanesi kan kardeş oluyorlar. tabi bunların kan kardeşliği biraz garip. üç tane masum öldürerek kan kardeş oluyorlar.

.şimdi haydut arkadaşlarımız tecavüzcü ve katil, daha sonra haydut başımız masum askerleri öldürdün diye ortalığı ayağa kaldırıyor. bana hiç mantıklı gelmedi buralar. sevgili jet li esaslı bir kumandan gibi ama o da arkadaşlarını satıyor en sonunda, koltuk sevdası bu olsa gerek. senin ölümüne bile değerdi diye gıyabında cümleler sarf ediyor.

.o kadın ise işin en garip kısmıydı diyebiliriz, haydut kumandanının karısı imiş. arada işi pişiriyorlar, karı bu kardeşliğin arasına girdi diye de kardeşliğin en naif üyesi jet li'yi şişliyor. hadi tam şişliyor demeyelim, diğerleri buna suikast yapar iken bu da bıçağı böğrüne sokuyor. valiyi öldürmek yüzünden idam edilmiş de hiç mi otopsi yok arkadaş, arkadan mıhladılar abimizi, o falan hep güme gitmiş. zaten hep birlikte öleceğiz andı tamamlansın diye kendini de öldürtmüş olabilir bu süper zeki.

.süper zeki diyorum çünkü karı bunların arasına girdi diye gidip karıyı da öldürüyor. nasıl bir yeminse artık, nasıl bir inanmışsa öyle bir boyuta girmiş. olaylar gerçek hayat ise pek saçma, efsaneleşecek kadar çok zaman olmamış çünkü 1800'lü yıllarda geçmiş. bilemedim artık pek karışık hadiseler.

.dövüş sahnelerinden de pek lezzet alamadım bu arada, bir çin ve tabi jet li filmini insan bu yüzden izliyor ama pek sönük geldi bana.

--- spoiler ---