20 Aralık 2015

Maze Runner: The Scorch Trials


ilk filmi pek hatırlamıyordum, ilk defa önceki yazdığımdan bir şeyler hatırladım. daha önce hatırlamayınca okusam da bir anlam ifade etmiyordu. bu filmin gizemini bu filme bırakmışlardı. dizi gibi pat diye kesmişlerdi. bu filmin devamını da benzer şekil yaptılar. adamlara sezonluk dizi gibi film mi çekelim demişler ne yapmışlar? öyle garip bir şekilde kesiliyor olaylar. hiç tam bir açıklama gelmiyor. öyle yarım yamalak ve saçma sapan işler oluyor. devamını çekmeye puanları-paraları yetmeyebilir diyorum. ilk film daha keyifli idi, bunu izlerken sıkıldım. görüntü ve müzikler hep standarttı.

--- spoiler ---

.geçen filmin helikopter sahnesinden itibaren başlatıyorlar. bunları tesise alıyorlar ama bir gariplik olduğu belli. taht oyunlarının serçe parmak abisi geliyor karşımıza. kendisi tesisi yöneten tip. seçilen tipler var ve şanslı olarak kabul edilip onları paketliyorlar.

.uzunca zamandır seçilmeyen bir eleman, yeni gelen esas oğlana sırrı açıklayıveriyor. nedense artık çok mühim bir zatmış kendisi. filmin sonunda da kendisi ile ilgili öğrendiğimiz temel bilgi, artık bu kadarına katlanamayıp test içindeki çocuklara yardım ettiği ve tüm bu olaylara karşı çıkan gruplar için istihbarat sağladığı şeklinde idi.

.hafızasının yıkanması meselesini algılayamıyoruz hala, kızın hafızası geliyor ve baştan beri göstere göstere ihanet ediyor filmin sonunda... ülen insan hiç mi muhabbet etmez? hiç mi önlem almaz yani nedir tam olarak? 

.virüsü tedavi ediyorlar mı etmiyorlar mı? sadece zaman kazandırdığını söylüyorlar. bağışık olan tiplerin beyin aktiviteleri ve sağladıkları enzimleri kullanıyorlar. bu açıdan iyi hoş ama tedavi yoksa niye kız yardım etti? bunun ne manası var ben çözemedim.

.filmin sonunda böyle olmasındansa kendisini patlatma aşamasına geldi bizim oğlan, ekibi de hep birlikte o halde dedi ama olmadı. olaydı hoştu aslında. revolution dizisinden tanıdımız abi kurtarmaya geldi hepsini ve dikkatleri dağıldı öyle güya kurtardılar. çinli kırma oğlan, hızlı koşucumuz, beklenmedik tekmelimizi aldılar götürdüler. filmin sonunda da hepsini yok etmeyi, başındaki kadını öldüme yemini etti. peşine de diğerlerini taktı ve bitti.

.arada kalan kısımlar, sağ kol mudur nedir? tüm bunlara karşı çıkanlarla buluşmalar. marcus mudur nedir? öyle salak salak işler pek gereksiz idi. zaten tam kazasız belasız kaçma öncesi kardeşinin resmi için geride kalıp ısırılması gibi absürt işler olunca insan ister istemez sıkılıyor. 

.genel dünya sonu görüntüleri o kadar kötü değildi ama işte doğru düzgün açıklamadıkları için pek bir lezzet alamadım.

--- spoiler ---