10 Ağustos 2014

Transcendence


ben filmi beğendim, senaryosu kopuk ama yine de hoş. olaylar biraz saçma akıyor aslında ama sonunu da beğendim. görüntüler ve müzikler de gayet hoştu. şu ara yapay zeka filmi bolca yapılmaya başlandı. gayet de güzel oluyor tabi. beklediğimden iyidi bu anlamda. belki puan biraz düşük olduğundan insan beklentisiz izleyince keyif alıyor da olabilir. keşke bu kadar meseleyi daha çelişkisiz tasarlasalar imiş ama buna da şükür diyelim.

--- spoiler ---

.tarafların şekillenmesi biraz saçmaydı. birden yapay zeka karşıtlığı sonra devlet destekli bir saldırı falan derken ne oluyoruz lan dedim. nerde bu resmi makamlar nerde bu insanlar falan? çapı küçüktü yani olayların.

.depp abimiz iyi miydi kötü müydü derken sonuna kadar belli olmadı. virüs ile dünyayı mahvetmiş oldular ve sonu da bu şekilde ucu açık bitmiş çünkü yine nano tanecikleri yapraktan tekrar harekete başladı gibi oldu. yani tekrar dünyayı düzeltecek falan gibi bir mana çıkardım. tabi ne olursa olsun esas iki karakterin de kucaklaşarak ölmelerini beğendim.

.kadını çok önceden bilgisayara yükleyebilirdi tabi, hani insanlık nerde bilinç nerde başlar nerde biter gibi bir sürü lafla düşününce çok garip kaçıyor ama işler bu kadar sarpa sarmadan halledilebilirdi. bombalar düşerken de kadını kurtarabilirdi. kendini korumak için çok daha güzel önlemler alabilirdi. o yüzden de olayların akışını mantıklı bulmadım.

.ancak abimiz saldırgan tutum izlemiyor aslında işin özü bu. tabi adamların beynini hacklemek nasıl saldırganca olamaz? bu sefer  bunu uyduramıyoruz. özünde yardım ediyor ve kullanıyor gibi düşünebiliriz. benzer şekilde bomba atıldığı kasabanın halkını tamamen ele geçirmiş durumda ama yine de kimseyi üstlerine salmıyor.

.nano teknoloji ile dünyaları şekillendirmiş, kirliliği ortadan kaldırmış. çare nano demiş ve öyle ilerliyormuş. adamı yanlış anlamışlar tanrı mı olacaksın san ulan deyip olaya el atmış bulundular. normalde yenmeleri mümkün değildi, en sonunda da yenememiş gibi oldular diyebiliriz tabi ama yine de işte olayların akışına bu yüzden katılmak mümkün değil.

.süper organizma, üstün zeka, yapay zeka falan derken hepsi güzel konular aslında. tek tek insanların daha üstün bir güce bağlı olması düşünen karıncalar misali takılmaları da filmin güzel düşüncelerinden olabilir. hele süper güçler kazanmalarına ve ölümsüz olmalarına gelmiyorum bile. keşke dramdan daha çok böyle süper meselelere eğilselermiş.

.baştan sonra birbirini seven çiftin dramı, inancı şüphesi üzerinden bir film yapmışlar. bu açıdan da olaylar sarpa sarmak durumundaymış ve sarmış gibi olmuş.

--- spoiler ---