13 Mayıs 2016

The War of the Roses


romantik komediler pek bana gelmiyor ama sevimli bir film diyebilirim işte. bir iki yerde hafif yanakta gerginlik yarattı, gülümsemek diyebiliriz buna. esas kadının tipi, sesi bir hayli iticiydi. danny abimiz vardı, o yüzden de insan izlenebilir diyor ama kendileri komiklikten öte hikaye anlatıcı rolündeydi. hala şişko ama cildi yaş almamış gibi. müzikleri, görüntüleri, kurgusu falan hepsi eh işte dedirtiyor insana. sonunu anlatılan hikaye bağlamında toz pembeye bağlamamaları en azından iyi oldu. eh işte öyle metascore'u yüksek ama ben çok feyz alamadım.

--- spoiler ---

.boşanma avukatımız danny abimizin sigara içişi ile başlıyor. boşanmaya gelmiş bir adama hikaye anlatıyor. sonunu da hemen bağlarsak seviyorsan git konuş diyor. böyle diyince pek bir mesaj vermiyorlar aslında.

.gömülü mesajı evlilik içinde edinilen malların bir süre sonra her şey olduğu gibi bir şey. kadının psikolojisini anlamıyoruz. romantizmi zaten garip, adam romantik seviyorum ediyorum diyor. kadın oralı değil. orali de hiç olmuyor zaten, dövüşün ortasında sevişme faslı ve adamın orasını ısırma olayına dönüyor, yok artık.

.kedi köpek olayları hoştu. adam kedi sevmiyor, kadın köpek sevmiyor ama işte kedici, köpekçi diye ayrım ne alaka? sen kedi ezsen nasıl olsa sevmiyorum diye yıkar geçer misin? manyaklık yani bu açıdan.

.kadın da köpeğini ezmeye kattım, sana yedirdim diyor. neyse ki böyle bir şey yapmamışlar. yapsalardı çok bozulurduk, ayağa kalkar protesto ederdik.

.işte evlilik heyecanını kaybetmiş kadın, boşanmak istiyor. güzel de bir ev yapmışlar. paranın çoğunu adam vermiş ama kadın da evi tasarlamış, her şeyi dizayn falan etmiş. boşanıyorlar iyi güzel ama ev ne olacak? pat diye boşanıp ev için didişiyorlar.

.birbirlerinin işlerine çomak sokmaktan, eşyaları kırmaya kadar gidiyorlar. tanıştıkları objeyi de kırdıktan sonra iyice kafaları yiyorlar. birbirlerine saldırmaya başladıkları vakit avizeye geçiyoruz. kadının bok yemesi tabii, avizenin kablolarını gevşetmiş, adam da kurtarmaya geliyor güya, tutup kurtarmaya avizeye atlar mısın? gidip merdiven falan kaparsın değil mi? neyse adam atlıyor avizeye, sonra ikisi birlikte düşüyor ve inşallah ölmüşlerdir diyoruz. ölüp ölmedikleri belli değil. hepsi danny abimizin avukatlık hikayelemesi de olabilir. öyle sonu danny'nin boşanmaya gelene varsa sevgi kırıntısı git konuş demesiyle bitiyor ve hazırladıkları bir başka film setinden çıkıyoruz.

--- spoiler ---