16 Kasım 2014

Expedition Wolf


tvdb bilgilerinde ismi farklı ama televizyonda bu ismi gördüğümden bunu esas kabul ettim. imdb bilgisi haliyle yok. amerika'da kurtların tekrardan görülmesi üzerine bir belgesel yapalım demiş abilerimiz. aslında belgeselcilerin olayların içinde olduğu belgeseller o kadar iyi olmuyor. hani david abimiz gibi oturup anlatsa başka, adamlar araştırmacı gazeteci edası ile kendi belgesellerini de yapmış oluyorlar. bir nevi "reality show" gibi yani, iki bölümü vardı. birine baktım. garip şeyler olsa da pek sarmadı beni. gariplikleri not edeyim sadece. kurt görüntüleri için izlenmez, orası kesin.

--- spoiler ---

.öncelikle kurt karşıtı tipe sağlam saydırdım. ulan sen kimsin doğanın dengesinden anlamak kim? adam doğayı dengede tuttuklarına inanmam, yalandır diyor. kurtlar gidince geyik popülasyonu patlamış, geyikler de ortada ağaç bırakmamış. bunda anlaşılmayacak ne var? sonra utanmadan diyor ben sporcuyum, geyik avlarım. kurtlar her şeyi öldürüyor. adam mal, kurtlar ile rekabet ediyor herhalde. 

.bir de utanmadan kurtların öldürdüğü hayvanları gösteriyor. neymiş arkasından yemişler falan filan. öldürdüklerini öldürüyorlar, yiyebildiklerini de yiyorlar. bundan sana ne? avcılık yapan bir tipin gelip böyle bir şey demesine çok şaşırdım. hani temiz ölüm veriyorum diye maaş isteyecek utanmasa. maaş da alıyor gibi bu arada allahsız itoğluit.

.neyse diğer tipler de mal ama en azından bölgeme gelirse, hayvanlarıma zarar verirse öldürürüm falan diyorlar. tutup kurt peşinde koşacak tip, üzerinde kurt karşıtı t-shirt giymiş mal adamdır. zaten bölgede kurt görüldüğü haberi alıp, bir iki gizli kamera ile çektikten sonra hayvanları öldürüyorlar.

.diğer taraftan ekibimiz sadece mal belgeselcilik yerine yasak avlanma için yetkilere haber etse falan diye söylenirken, bir tane yetkili abimizi gördük, vurulup derisi yüzülmüş bir kurdun leşinden sürüsünü falan tespit edip sorumluları yakalanacağını falan söylüyordu. ceza alan olmuş da işte para cezası falan filanla geçiştiriyorlardır.

.tamamen amerikan kafası, dünya onların sanki a.. kurdun bölgeye gelmiş, her yerlerden temizlemiş, hayvanlar toparlanmaya çalışıyor yine öldürüyorlar. yellowstone olayından falan gram feyz almamışlar. zaten belgeselcilerin kafa başka, yerel halk başka. biri kurt gördüm vahşi hayatta diye heyecanlanıyor gözleri doluyor, diğeri çıplak elle boğacak hayvanı. 

.husky koşusunda yokuşta abimizin inip koşması falan takdire şayan idi. bu tipi daha önce de gördüydüm. pek haz etmiyorum kendisinden ama kendince iyi bir insandır herhalde. çok kaliteli işler yaptığını düşünmüyorum. biraz show peşinde gibi gibi, karıştırmıyorumdur inşallah abimizi, hakkında atıp tutmayalım.

.uluma eğitimi komikti biraz, bu şekilde kurtları tespit edebiliyorlarmış. arada çıkan bıyıklı bir abimiz de vurucu bilgiyi verip gitti. memelerin sadece %3'ü aile şeklinde yaşıyormuş, kurtlar da onlardan biriymiş. sırf bu yüzden dünyada olmalılar.

--- spoiler ---