5 Temmuz 2013

127 Hours


görüntüler pek hoş ama şu ekranı üçe bölme olayını hiç sevmedim. müzikler de güzel olmuş, son kısımdaki olayları güzel desteklemiş amma velakin sonunu sevmedim. ha gerçek hayatmış yapacak bir şey yok belki ama olaylar nasıl böyle gelişebilir diye düşünüyor insan. devamlı kendini kameraya kaydetmiş ama sadece kısa bir kaydını bulabildim. akılda kalıcı sahneleri bol, ortasını geçtikten sonra hafif ağırlaşsa da kolay bitirilebilen bir film. maceraperest bir elemanın başından geçenler, hayat memat meseleleri falan izlenmek istenir ise iş görür.

--- spoiler ---

.şurda eleman ilk kaydını yayınlamış, devamını da görsem inanırdım diyeceğim ama adamın hayatı ortada tabi, fazla artist bir eleman. hele ilkin kızlarla yeraltı suyuna atlama sahnelerinden sonra başına bir iş gelse üzülmem lan bunun dediydim. sonrası biraz fena oldu ama yine de üzülmedim.

.bir kere ağır mallık var, çok enerjik bir oraya bir buraya hopluyor falan. taşı kontrol ediyor hesapta ama niyeyse üstüne yuvarlamayı tercih ediyor. tabi öncesinde kimseye haber vermemeler. yanında bir uydu telefonudur neyin olmaması. (2003'de ne kadar yaygındı bilemiyorum.) kendisi de kendisini suçluyor belki ama ne bileyim çat diye kolunu kesecek bir alet bile yok. nasıl dağcılık nasıl maceraperestlik anlamadım. 

.en saçma kısmı da tam burda kopuyor, kol bu arkadaş, kopmaz mı? taş ile ezersin, ahanda bak kırdı sonunda kırıp da kopartırsın. hani yapamaz edemez anlarım da o kadar bekleyip de yapmak nedir? bıçak kemiğe dayanmak mıdır? eğer öyleyse o kadar susuzluk üstü kan kaybına nasıl dayanmış? insanın aklı hayali almıyor. belki film icabı abartmacalar yapılmış olabilir. o kadar vakit beklememiş olabilir ne bileyim.

.en acayip sahnesi tabi koldaki sinirler meselesi, çarptırdılar resmen. iki saat kesmece yapması da çok acayip. kes kurtul ne oynuyorsun ulan? sinirler ile oynamaca kopartmaca falan insan bir kötü oluyor izlerken.

.öldü ölecek diye diye sonuna kadar geldi, ölse idi çok daha temiz bir film olurmuş. imkansız kurtuluş çok abartılmış çünkü... gerçekte birebir böyle olmamıştır, eğer olmuşsa bile yine de hikayenin çarpıcılığı açısından da ölmesi en iyisi idi. böyle kurtuluş olmaz olsun, üstüne kahraman falan yapılmış ya o çok fena. kırk sopa vurulmalıymış bu elemana, daha da bir şey demiyorum. sokarım böyle maceraperestlere...

--- spoiler ---