11 Şubat 2015

Birdman


karışık duygularla bitirdim filmi. şimdi film yapan abilerimiz sanıyor ki tüm hayatlarımız filmlerin ekseninde, mizahını da karasını da bu göndermeler üzerinden yapıyorlar. yetmemiş broadway ve hollywood muhabbeti yapmışlar, belki de tüm senaryo bunun üzerine binmiş bir eleştiri gibi, sanki bizi çok da ilgilendiriyor hesabı... kendi kendini eleştirme meselesinde eh çok da abartmadığı için fena gelmedi, sonunda şaşırtalım demişler o da fena olmamış. kamera çekimlerinde güzellik yapalım demişler o güzel olmuş. müzik açısından da bir yenilik yapalım demişler ve baştan sona tatlı bir davul çalımı koyalım demişler, bence olmuş. arada davulcuyu gördük falan ama hani ben kurgusuz filmin tadı biraz saçma geliyor bana, o ayrı bir olay.

--- spoiler ---

.tiyatroya da oyunculuğa da koyayım sana  bir şey olmasın bird reyis diyesim geldi izlerken, oyunculuk kasıntısı sorunlarını hiç içselleştiremedim. atla deve sanki ya da çok mühim sanki? şan şöhret, viral reklamlar, bir donla yolda gezmesi bile oyunculuktan daha mühim oluyor göndermesi de e yani? dememe sebep oldu.

.eleştirmenler hakkındaki laflar, bardaki muhabbet en iyi yeriydi sanırım. adam kombo daldı, alttan girdi üstten çıktı. tabi bu sefer tüm eleştirmenlere ve bu işle uğraşıp canını sıkmış tüm insanlara lafı göndertti de bizi yine çok ilgilendirmiyor.

.kızının doğumunu kamera ile çekme eleştirisi vardı mesela hehe, ulan herkes mi kamera ile çekti yani? çeken vardıysa bile ben bunu yine adamın kendi kendine söylediği bir laf olarak algıladım. üstelik atıyorum 5 dakika çekersin diğer dakikalar yanında olursun. bu kadar da büyütmenin ne gereği var?

.aksiyon severlere giydirdiler bir ara, geçişler fena değildi ama ne bileyim yine olanı söylemek, yine sanki her şey filmmiş, aksiyon severler hep dangalakmış gibi yakıştırmalar oldu. hele hele başta adamın havada durması ve özel güçlerle geldiğin vakit, filmi izletmek açısından sen de bu ögeleri kullanıyorsun? ya ne olacağıdı?

.felsefi film ya da film ile aydınlanma olayı komik geliyor bana, yani yapılsın eyvallah keyifle de izlediklerim vardır ama en etkili filmler tutup da sana hakikatı vereceğim diyenler değil hikayesi içinde kahramanın hakikatı bulduğu filmlerdir. bu adamların biz daha iyi biliriz kafası beni sarmıyor. o yüzden sanat filmi tadındaki filmlere kılımdır da işte yine kendi çapımı bağlayan bir görüş bu, gerisi de çok umrumda değil zaten.

.sosyal medya göndermesinden varoluş sorunsallarına kadar da pek manalı olmadı, hele hele ben yokum diye kafaya sıkması ama burna gelmesi, ölmemesi ve daha meşhur olması da göndermeydi herhalde. tamam son için fena bir şaşırtmaca değil ama en azından o pencereden atlayıp ölse tatlı olurdu. kızının yukarıya bakıp gülümsemesi sonunda erdi lan bu gülümsemesi gibiydi. adamlar hala bu kafa ile erebilecekleri hakkında umutlular demek.

.kadro sağlamdı da edward norton abimizi bir ara esas oyuncu gibi görmeye başladık tüm olaylar onun üzerinden gitmeye başladı ama sonra pat diye değişti. michael keaton abimiz vakti zamanında ünlü biri olarak konu için iyi oturmuş ama işte senaryo yalpalıydı bu anlamda.

--- spoiler ---