26 Mart 2014

Frozen


film hoş duygular bırakıyor, komiklikleri de fena değil. müzikler de fena olmayınca kendini izletti. müzikal tadında işler biraz sıkıyor beni ama giriş müziği dahil pek eğlenceliydi. hikayesi de aslında standart unsurları barındırıyordu ama güzel de şaşırtması vardı. karakterlerden yana da kötü bir sözüm yoktur, güzel animasyonlu ailecek izlenecek bir film kendisi.

2015 yılında çıkan 8 dakikalık kısa filmini de izlemiş bulundum. ayrı bir yere yazmak yerine buraya ekleyeyim dedim. iyidi hoştu, kısacıktı, sıcacıktı işte. doğum günü partisi falan derken gelişen olayları kaleme almışlar hehe.

--- spoiler ---

.iki kız kardeşin öyküsü aslında, işin özünde bu mesele yerine aşk hikayesi olacağını sandımdı sonuna kadar. bu yüzden güzel bir şaşırtmaca yaptılar. hani ilk gelen prens ulan yok artık dakikasında aşk mı olur? o kadar şarkı falan derken adam kötü çıkıyor, diğer taşralı oğlan da ahanda aşkı budur derken hop yetişemiyor amma velakin ablası kardeşine sarılaraktan kurtarıyor onu. sanki bilge troll'ümüz öpücük dediydi ama bunu da kabul ettik.

.olaf denen tip pek iyidi, komik bir tipti. öyle aşırı komik değil de inceden komik diyelim. ciddi olaylar akarken bile arkada komiklik yapıyordu.

.buz görüntüleri ya da bu kızın canlı tipler yaratması da iyidi. birden kendi buzdan şatosunu falan derken görüntüler aldı başını gitti.

.troll tiplerini de beğendim, birden baş göz etmelerdir, şarkılardır falan derken biraz geriyordu ama yine de şakacılardı.

.sevgili geyiğimiz de oldukça iyidi. slaven miydi neydi adı, unuttum şimdi. seslendirme de yapmadığı için listede yokmuş. adam geyiği seslendiriyormuş da konuştu sandım ilk oha dedim ne oluyoruz.

.ek kısa filme ek spoiler içine ek: hapşurduğu vakit çıkan tipler çok iyidi. zaten bütün kısa filmi onlar için yapmış gibiler. bir doğum günü parti hazırlığı ile başlıyor. prensesimiz hastalanıyor. hapşurdukça minik beyaz kardan bebekler çıkıyor ve toplamda partiyi onlar organize etmiş gibi oluyor. derken anna ablasıyla ilgilenerek aile mesajı veriyorlar ve bitiyor.

--- spoiler ---