6 Mayıs 2013

Nordwand


gerçek olaya dayanmak nedir? bu yüzden biraz sorguladım filmi ama sadece film olarak bakarsak film hoş. dağcılıkla falan pek ilgim yok ama sahneler kendine bağlıyor resmen, iki saat olduğunu görünce bir iki seferde izlerim dediydim ama film yarısından sonra resmen tırmanışa geçiyor hehe, kelimenin tam anlamıyla... çekiç sesli müzikler dikkat "çekici" idi, acayip bir hava katmış ve germiş... 

--- spoiler ---

.gerçek olay şeysi yapmasalar daha iyi olurmuş, sırf bu yüzden notumu düşürdüm çünkü hafiften sansasyon yaratmaya ve insanları kandırmaya giriyor. hoş karşılamadığımı kendilerine bildirmem lazım hehe. neden sorusunu duyar gibi oldum ta burdan. ulan adamların hepsi ölüyor... hikayeyi kim aktarıyor çok afedersin?

.hadi başını sonunu aktardılar, hadi uzaktan izledikleri kadarıyla bir ekleme çıkarma da yaptılar tamam da fırtına koptuktan sonra kimse görmüyor bunları. o vakitten sonra olanlar tamamen hayal mahsülü... kim bilir ne oldu yukarda? hele andi'nin kendini feda etmesi falan resmen şişirilmiş bir şey olabilir bilemedim. belki atlamaya çalışırken düştü, belki başka bir şey.

.gerçeğe sadık kaldıklarına inandırsalar, bir şekilde gözlem yapan biri ya da anlatabilecek biri olsa tamam diyecektim ama bu şekilde hafif de araştırmama göre sallamışlar en önemli kısımları. ha dediğim gibi sallansa bile film olarak çok hoş kısımlar ama işte insanı hayal kırıklığına uğratıyor.

.amcam aynen şurda  görüldüğü gibi ölmüş... filmde de çok benzer ama bunu bile tam yapmamışlar. film hakkındaki bilgilere göre 60 metrelik ipi düşürmüş kurtarma ekibi, o yüzden ölmüş... ayrıca aklım hayalim almıyor, başta yasaklanan dağ diye başlıyor. sonra kurtarma ekibi falan olmadan bir nevi yarış havasına sokuyorlar. sonra adamların başının derde girdiği belli, indiklerini görüyorlar ama kılını kıpırdatan yok arkadaş. neyin kafasını yaşamışlar çok merak ettim. hepsi kurgumu bu mevzuların onu da bilemedim ya neyse işte.

.nazi olayı da bir garip, nazileri pek eleştirmeyen bir film herhalde hehe. ucundan eleştiriyorlar diyelim. 

.dağ sahnelerinde insan kurtulacaklar diye beklerken mi gözden kaçırıyor onu da tam çözemedim ama bir bakıyorsun o fırtınada sesi duyacak kadar yakınlar ama bir bakıyorsun geçit dedikleri bölgeye gelmişler. o kısımlarda ya ben anlayamadım ya bir kayıklık var. geçit nerde bu gözlem yaptıkları yer nerde onu da bilmiyorum ama hani bir yakın bir uzak olmaları garip geldi bana. bu elemana 60 metrelik ip yetmiyor mesela ki ta neden sonraki bir yer, adamlar devamlı iniyor ha bire. kim bilir kaç metre yüksekteler. nasıl ses duyuluyor o halde?

.karı olayı tamamen sonradan mı monte yoksa diye şüphe ettim şu an ama o da çok içine sinmiyor insanın. bir gece korumasız diğer dağcıların geri döndüğü yerde bekliyor falan... yok artık daha neler... gerçekse saygılarımızı sunarız tabi o ayrı.

--- spoiler ---