17 Ağustos 2014

White Dog


köpekli filmler listeme ekleyeyim diye izledim. bulduğum köpekli filmleri izliyorum da iyi mi ediyorum bilmiyorum. bir kere eski film fobisi oluşacak iyice. her şeyi ile yapay ve kötü geliyor bana bu filmler genelde. çok nadiren vay canına zamanında ne yapmış adamlar hissiyatı oluşuyor. sadece film ve sadece ırkçılık mesajı olarak bakarsak, bir de hoş esas kızımız ile eh izlenebilir bir film ama köpek açısından işler çok acı. ulan hiç mi bir köpek eğitmeninden fikir almadınız, hiç mi araştırmadınız? 82'de cesar millan nerdeydi? cesar abi bunları görmesin kafayı yer, kalp krizi geçirir. o derece saçma işler oluyor. müzikleri de iyi değildi.

--- spoiler ---

.nerden başlayayım bilmiyorum. saldırgan köpek böyle mi rehabilite edilir lan. insan yiyor hayvan, iradesini kırmak için daha çok ısırtıyor. yorulana kadar ısır açılırsın bebeğim tarzında mı nedir? kim demiş? var mıymış aslı astarı? tüm bunlar yetmiyor, filmin bitişinde şişko beyaza saldırıyor. çok mesaj kaygılı bir eğitim olmuş demek. şaka gibiydi sonu hele.

.bundan başka hamburger veriyorlar ha bire. ilk soğanlı domatesli, sonra allahtan kaşarlı falan. yok mu ödül bisküvisi o zamanlar? konserve mama gördük en sonunda ama ne bileyim çok acayibime gitti. köpeğe yemek getiriyor. hamburger çıkıyor çantadan, oha dedim.

.hayvani aslan kafesine koyuyorlar yine de vatanım diyor ve kaçıyor. nasıl kaçabilir? olay olsun diye iş işte. koydukları yer devamlı ter akıttıkları güneşin anlında bir yer, nerden baksan olmuyor yani.

.hele eğitime ne demeli? adam siyah göbeği ile eğitiyor. elinden yemek falan tamam bir derece de göbeği ile kışkırtmak ne lan? hey allahım dedim sen nelere kadirsin, nelerle imtihan etmişler bu yavrucağı.

.hayvana gelirsek, gayet ağır bir abimiz. kocaman bir erkek kurt köpeğimiz. alman kurdu dediler sanki de bunun beyazı var mı bilmiyorum. white dog lafına uysun diye bulmuşlar o kısmı iyi olmuş. hırlamayı fena öğretmişler, dişleri dedim öyle kaldı. ölü numarası da iyidi sonunda.

.haffiten konudan bahsetmek gerekirse, esas kızımız karanlık bir dağ yolunda köpekçiğe çarpar, tedavi ettirir ve yanına alır. köpeğimiz ırkçı beyazlar tarafından zenci yemek üzerine eğitilmiştir. aslan eğitmeni zencimiz tarafından eğitilmeye çalışılır, tam eğitildi derken şişko beyaza saldırarak vurularak öldürülür ve film biter.

.ulan böyle eğitim mi olur diyorum yine, silahlı eğitim. köpeği vurmak için eli tetikte bekliyor. aman yarabbim yahu, var mı böyle bir manyaklık? böyle bir taktik. tasma ile denesene vurmadan önce. hayvan her türlü uyutulur bellki de bu ne anasını satayım.

--- spoiler ---