16 Aralık 2012

Extracted


filmi ucuza getirmişler ya da paraları yokmuş belli, senaryoda biraz boşluklar da var. oyunculuklar da ortalama ama ne bileyim sıkılmadan izledim. kendine has akıcılığımız var diyelim. hem olayları güzel çözüyorlar, hem konu ilgi çekici denebilir. izledim pişman değilim, böyle beyindir, anılardır meseleleri üzerine bir dramatik bilim-kurgu denemesi diye beklentisiz izlenebilir herhalde.

--- spoiler ---

.en çok ulan 4 sene geçmiş nasıl metal detektörü ile algılanır algılanmaz meselesini düşünememiş gözlüklü eleman onu anlamadım. ha bu arada altyazılar pek allaha emanet idi. ya kaynak ingilizcesini eleman kulaktan yazmış-sallamış ya da çevirmen kulaktan yazmış-sallamış. duyabildiğim kadarı ile farklı farklı şeyler söyleniyor idi. anlam çok farklı değil ama detaylar eksik idi sanki baya.

.üstüne bir de çok bariz bir meseleyi son gizem olarak çözmeleri de garip geldi. bir şeyi tekrar edersen onu anı olarak hatırlar mısın? travmatik durumlarda olabilir diyor, yani bunu en başında zaten biliyor ama buna uygun bir mekanizma geliştirmeden, adamın sorgusunda söyledikleri ve babasının kurduğu tuzağı hatıralarından direkt cinayeti işlemiş gibi gösteriyor.

.bu iki mevzuyu da senaryoda eksik bırakmışlar, bunlar haricinde güzeldi. konu aslında sadece bir dizi konusu olarak bile defalarca işlenmiş idi. bir çok yerde hatırlıyorum ama ne bileyim tekrarda bir zarar görmedim. hükümlü arkadaşın durumları da iyidi. grimmden gördüğümüz elemanda fena değildi işte. ha bir de filmin türüne suç ya da gizem bir şey daha eklenmesi lazım. eksik olmuş.

--- spoiler ---