27 Eylül 2018

Mandy


egzantrik sahneler ve renkler için belki izlenebilir ama ne bileyim böyle kanlı, kesmeli biçmeli sevsem de bir yerden sonra keyif vermedi. senaryo biraz salakça olmuş. kesik kesik olmuş. akıcı bir film olmamış. bu yönetmen arkadaşın diğer filmini de beğenmediydim. belki ona uyuz oluyorumdur, belki kanlı filmde sanat filmi yapmaya çalışıyordur bilmiyorum. müziklere özenmişler ama onu da beğenmedim. hafif şeytani hava için güzel olmuş ama dinlemelik bir tarafı yok. intikam filmi için olaylar çok saçma gelişiyor, komiklik yapmaya çalışmışlar ama o da olmamış. bir kaç güzel, acayip sahne haricinde filmde başka bir şey yok. bilemedim artık tercih meselesi.

--- spoiler ---

.kadın ile adamın yüzlerinin karıştığı sahne çok acayipti. viking dizisinden ecbert olarak tanıdığımız tip bu role de pek yakışmış. adam genel lider, tarikat lideri, kafa açan bir insan olarak oynuyor olabilir. o şekildeydi. karıyı evinden aldırdı, getirdi. karşısında soyundu, kadın gülmeye başlayınca da kendine güvenini kaybetti, ağlamaklı oldu. bu ne lan? aslında komik. bir taraftan komik yapmışlar ben güldüm.

.diğer taraftan da pek numarası yok. karının bu halini görünce tuttu karıyı yaktırdı. kocasına da izletti. artık işkencenin böylesi. nasıl bir tarikatsa, yanması ile dalga geçtiler. güzeldi.

.adamı niye öldürmüyorsunuz peki? bunun açıklamasını bile yapmaya tenezzül etmediler. dikenli tellerden kurtuldu. böğrüne saplanandan kurtuldu. gitti mikropları için alkolü bolca içip, boğazını tuta tuta böğürüp intikama geçti. o kadardan mikrop temizlenmez, yığılır kalırdı aslında da abartıyorlar işte ne yapacaksın?

.silah dövme meselesi, klasik bir sahne ama güzeldi. yol sahneleri de çok güzel çekmişler. genel renkler bir acayipti işte. kırmızı ağırlıkta olan sahneler hariç hepsi iyidi aslında. çok uğraşmışlar ama bütünlük yoktu maalesef.

.silahlarını alıp kötülerin üzerine intikama daldı. filmin yarısından sonra öldürülecek bu kadar çok adam olunca, hızlı hızlı öldürdüler. hepsine ayrı bir kanlı canlı şeyler tasarlarmışlar. güzeldi aslında hepsi. 

.en son tarikat lideri ecbert abimize geliyor. önce esiyor gürlüyor, sonra yalvarıyor. sonra da esas adamımız nicolas cage ben senin tanrınım diyerek çıplak elleri ile kafatasını kırıp beynini pörtletiyor, film o şekilde sonra eriyor.

.en son karıyı arabada görürken gözler deli gibi bakmaya başlayınca, o da öldürdüğü adamlar gibi acayip bir yaratığa mı döndü diye düşünmedim değil. bir de aletinde kesici bir "alet" olan tipin olayı en acayibi idi. yaşlı adamı niye haşat etmiş, onu ben anlamadım. bazı yerler öylesine konmuş.

.bir de hangi evrende geçiyor? jupiter yörüngesinde gibiydik. arada şiirsel anlatımlar falan filan derken ağır sanat filmi gibi olmuş. ona da lafım yok.

--- spoiler ---