22 Aralık 2013

Riddick


sevgili sırtlan sesi çıkartan yaban köpeği için bir puan daha fazla verdim filme, diğer riddick filmlerine göre konusunu biraz daha desteksiz sallamışlar gibi geldi. en azından diğer filmlerde bir şeyler oluyordu. bir yerlere falan geliyordu. tamam kaçış muhabbeti esastı sanki ama ne bileyim yine de en son geldiği yerden film tepetaklak gitmiş gibi geldi. tabi sadece konu olarak. görüntüler, aksiyonlar yine aynı kıvamda idi. van diesel abimiz yine ortalığı dağıtıyor idi. battlestar galactica'nın starbuck'ı da vardı.

--- spoiler ---

.en son kral olduydu, kralı yendiydi. öldürdüğün senindir muhabbeti falan vardı. ordan tekrar nasıl buralara geldi ben anlamadım. neden eve dönmek istemiş, furya mıdır nedir, o memleketinin adı mıydı? oraları hep kaçırdım ya da geçtiler öyle. derdi neydi de oturduğu yerde oturamadı onu da bilemedim.

.ben aksiyon adamıyım, saray entrikaları beni bozar tarzında bir şeyler geveledi sanırım. ya da yavaşlatmış o yüzden bu geleni farketmedim gibi bir şeyler dedi belki ama ne olursa olsun gidip dağa bayıra sardıracağına oturduğu yerde mücadele edebilirdi. en azından film oralarda geçerdi.

.ha bu yabani hayat ve medenileşmekten uzak kalmasının en iyi yeri, diğer filmlerde de ufak ufak olan bu kuçu sevgisi meselesine gelmesi yüzünden iyi oldu. yabani köpek yavrusunu bulup besledi, üstünde zehir deneyi biraz fazla oldu ama sonradan alıştılar birbirlerine diyelim.

.daha sonra da olaylar geliştiği zaman kendini de feda etti kuçumuz. pek asil idi. ölmemesi için de riddick hayli uğraştı ama yakaladılar yine abimizi. bağlı iken üç beş kelam ediyordu sanki hep. yine etti ve dediklerini yaptı.

.yaratıklar niye geldi? en son bir yaratık ile kapışmak için bir sürü efor sarfetti idi, milyon tanesini nasıl tokatladı falan bunları pek anladığımı söyleyemem ama artık aksiyondur yapacak bir şey yoktur. allah kabul etsindir.

--- spoiler ---