17 Kasım 2012

The Dark Knight Rises


ikinci filmin seviyesinde pek olmamış, aksaklıklar tekleyen yerler var bir sürü bilemedim. ilk filmin devamı gibi olmuş zaten konu yani tamam ikinci filmin kaldığı yerden devam ettirmişler ama ilk film ile olan bağlantıyı pek beğenmedim. eksik ve zorlama yönleri var gibi geldi bana, görüntülerin tamamen aksiyon olması da bayar idi ama yine de fazla uzun geldi film. 

bir de izlediğim alliance sunumundan mıdır nedir bilemiyorum bazı yerler tam ekran değil idi, aksiyonlu sahnelerde tam ekran oluyor gibiydi ama sonra neye göre öyle yaptılar bilemedim. belki sunumdan kaynaklanıyor bilemedim. görüntünün durduk yere sinema ekranı mıdır nedir (şu üstten alttan siyah bölümler eklenmesi) ona geçip durması da rahatsız edici idi.

--- spoiler ---

.ilk filmdeki örgüt liderimiz, şehri özgürleştirmeye gelen ninja elemanın (ki kendisi bruce'un hocası) kızı babasını onurlandırmaya çalışıyor. ama gel gelelim, babası ile araları limone olmuş, cemaatinden kovmuşlar bunu ama işte dialoga da yansıtmışlar bu zorlamayı diyor ki ta ki batman onu öldürene kadar affetmemiş babasını. niye? ne alaka?

.fırsat eşitliğidir, şehrin kontrolünü ele almaktır, ne bileyim yalan dolan bir kahraman yaratıp insanları hapsaneye tıkmaktır tamam bunlardan vursalar ve yönetimi ele geçirseler anlayacaksın da babasının hatırasını onurlandırmak ne oluyor? 

.kötü karakterinin altyapısını beğenmedim yani, daha iyi olabilirdi. hele önceki bölümde jokerden sonra çok yavan geldi. tabi yine de şaşırtıcı idi çat diye kız çocuğu çıkması ve bıçaklaması, ona lafım yok.

.tekrar inanma meselelerini de tam akışında yapamadılar. çok fazla beklettiler, hem filmin başından beri zaten geri dönüş yapmaya çalışıyor iki saat kırk dakikalık filmin iki saatinde geri dönmeye çalışıyor. iki defa hem de...

.tabi yiğidi öldürüp hakkını da vermek lazım, güzel yapıyor adamlar ona laf yok. görüntülerin bir çoğu pek hoş idi. yeni oyuncaklar pek hoş. kedi kadın mı olacak o hatun, derili kıyafetli poposu pek hoş. robinin katılması da olacak herhalde. meseleleri bu şekilde başlatmaları da güzel. hayırlısı bakalım.

--- spoiler ---