1 Nisan 2013

Django Unchained


biraz beklenti ile ilgili bir hadise aslında. beklentisiz izlenirse biraz daha tatmin edebilir ama hele o son nedir arkadaş dedim. körün gözüne parnak olmuş... oyuncular karakterlere genelde pek güzel, cuk oturmuş. esas adam gönlümüzde almandır. sırf alman için bile izlenir. müziklerimiz iyiler hoşlar ama arada fazla kaçmış sanki.

--- spoiler ---

.kardan adamı ile duello yaptığı sahnedeki müzik beni benden aldı, diğer kısımlar hoşluk versede kısmen boğdu. kısmen havaya pek uygun idi. ben iyi yönetmenim imzasını fazla atmış gibi geldi, ha darantino amcanın olayı bu belki ama yine de haz etmiyorum bundan pek...

.beyaz adamlar içinden bir beyaz adam iyi ama o amerikalı değil ama içlerinden en kötüsü yine siyah bir adam. hem bunu betimleyip hem de söylemeleri garip. bu kadar kölelik üzerine bodozlama mesajlar yapıp üstüne bu şekil bir karaktere ağırlık vermek bana garip geldi. üstelik kafatası zihniyeti (hehe) meselesi de pek enteresan... bir şeyleri fazla derinden eleştirince sanki ulan yoksa dedirtiyor insana.

.neyseki alman karakter var bunları örtüyor. son kısımda hadi kusura bakma kendimi tutamadım dedi tamam çok saçma oldu ama hadi kabul ettik, en azından zenci süper kahramen edası ile orada günü kurtarmalı idi. gerisi fazlalık olmuş, hiç gerek yokmuş.

.tabi buraya gelene kadar niye böyle bir son olsun ki? parayı versin kurtarsın da demiyorum ama ilk planlandığı şekilde de bitebilirdi. samuel amcanın rolünü artırmak için senaryoyu döndürmüşler gibi olmuş bilemedim.

.sonuçta çok memnun kalamadım sondan... üstelik duygusal zencimizin köpek parçalayan zencileri takmaması. zencileri pek seven duygusal almanımızın da oğlunun önünde babasını öldürmesini takmaması gibi karakter çatlakları da göze çarpıyor.

--- spoiler ---