24 Ocak 2014

The Hunger Games: Catching Fire


görüntüleri geliştirmişler ama müzikler o kadar gelişememiş, orta kısımlarda pek dokunaklı bir melodi duydum o kadar. çok ufak bir melodiydi o da. kitabını ya da hikayesini bilmiyorum. ilk filmden bu yana film gözüyle bakıyorum. olayların altyapısı falan iyi hoş ama ne bileyim üç filme yaymayaca yapmışlar gibi geldi bana. ha fazlası olur mu onu da bilmiyorum ama her türlü izlenir tabi ona laf yok. iki buçuk saat kadar sürüyor ve fena da geçmiyor. her an bir patlama yapacaklar heyecanı ile izlettiklerinden böyle oldu tabi...

--- spoiler ---

.amma velakin devrim bir sonraki filme kaldı. ilk filmden beri ulan bu işin arkasındaki devrim konusuna eğilseler ne iyi olur niye böyle yapıyorlar diye düşünüyorum ama abiler konuyu tüketmek istemiyorlar herhalde.

.nasıl bir capitol'dür? hiç mi içlerinden biri ulan biz ne insafsızız. eşitlik, özgürlük falan demez? oyun kurucu o tiplerden biri herhalde ki bir tane yoktur herhalde onlardan. tabi varlık içinde yüzme efekti olarak çok yiyince kusturan bir içecek muhabbetini de buraya sıkıştırmak isterim.

.ilkin son oyunun galibi olarak bölgeleri dolaşıp konuşma yaptıkları sırada ayaklanmayı başlatacaklar diye bir umutla izledim. hatta değişik hareketler oldu. ilk selam çakan yaşlı abiyi anında infaz ettiler falan, bunlar güzel şeylerdi de...

.dönüp dolaşıp neymiş her 25 yılda tüm kazananlar meselesi yapmaları da hiç iyi olmadı işte. hem nasıl kimsenin haberi olmaz bu işten. o yıl sanki yeni gelmiş gibi davranırlar. filmin başından beri bunun ortada olması gerekirdi. sonuçta yıllar geçmedi filmin başından sonuna. oyun meselesi bu yüzden çok içime sinmedi.

.ama görüntüler pek güzeldi, tasarladıkları ada da pek iyidi. millet çok birbirini kesmedi. ilk oyun gibi olmadı en azından. bizim takımı korumak için diğerleri aralarında anlaşmış, anlaşanlar anlaşmış, diğerleri karşı takım olmuş ama azınlıktalar idi. o yüzden adadaki tehlikeler meselesi daha bir çetrefildi. tabi oyun kurucu neden böyle bir şey yapmış. milletin öleceğini bilememiş mi? anlaşamadıklarını mı öldürmüş? gibi sorularımız havada kaldı.

.bu arada belirtmeden geçemem, bu sevgili kızcağızımız kimi seviyor? bildiğin aldatıyor elemanı, hem de göz göre göre. yok efendim bu kadar korku ile sevgiyi hissedemem diye maval okuyor. sonra oyunun içinde elemanın dudaklarından ayrılmıyor. milleti inandırma meselesini geçtim, bizi inandırdı anasını satayım.

--- spoiler ---