21 Şubat 2014

Rush


film fena değil ama sonundan memnun kaldığımı söyleyemem. gerçek hayat ve gerçek hikayedir, sonuna yapacak bir şey yoktur belki ama şimdi film neden james hunt üzerine olmuş onu da anlayamadım. esas olay niki lauda'nın hayatı imiş.  ingilizlerin baskısıyla mı böyle olmuş nedir? çözemedim ben. arada verilmek istenen mesajlar ya da minik dialoglar fena değildi. görüntüler güzeldi tabi ona laf yok. müzikleri de idare eder. öyle formula 1 ile ilgili bir biyografi işte. bu rekabetten ve olaylardan haberim yoktu hiç o yüzden merakla sonunda ne olacak diye bekledim.

--- spoiler ---

.bekledim de işte çarpıcı bir son olmadı. james hunt 45 yaşında kalpten gitmiş. hızlı yaşamış genç ölmüş. de bize ne bundan? adamda her türlü sıkıntı var ama yine de esas karakter yapmışlar. halbuki niki lauda öyle mi? adam sevdiği için her şeyden vazgeçmiş bir anlamda. zaten mutluluk üzerine güzel laflar da ettiydi, en büyük düşmandır, kaybedecek şeyin olması iyi değildir falan diye. bunu neden dediğini sonunda anladık.

.son yarışta bu niki yarıştan çekilince james destansı bir kaza geçirip ya ölecek ya sakat kalacak diye bekledim işin aslı... ama adam son anda hata düzeltme ile şampiyon oldu ki bu da çok bir şey ifade etmedi bana. yok tekerleklerin azizliği yok bilmem ne derken şampiyon oldu.

.diğer tarafta niki abimiz sezonun yarısında yanan arabadan kurtuluyor kısa sürede tedavi oluyor ki çok meşakkatli tedaviler, pistlere geri dönüyor ve son yarışa üç puan önde giriyor. sadece yarışsa ve yeterli puanı alsa şampiyon olacak iken adam hayati bir karar veriyor ve çekiliyor yarıştan. bu çekilme kararı asıl süper bir hareket, yok korkaklık yok hayatta kalma arzusu falan diye bakılması saçma geldi bana.

.hele formula 1'in yetmişli yıllarda olduğu gibi senede iki pilotu öldürmediği hale gelmesinden dolayı artık adam ölmeyince destan olmayacak mı diye sormak istedim. belki eskiden rockstar gibi olmalarının şimdi ise en son değerini kaybetti haberleriyle de eski heyecanı vermemesinin nedeni budur.

.hızlı yaşa ve genç öl, james hunt öyle yapmış da ne bileyim pek bir erdemli genç ölüş olmamış. sunuculuk yapmış, gördüğüne geçirmiş, uçanı kaçanı affetmemiş. gençlere böyle bir hayat mı salık veriyorlar yani? hehe

--- spoiler ---