23 Mayıs 2013

Maniac


yemek yerken izlenmemeli, kesmeli-biçmeli hayli kanlı bir film. karakterin gözünden çekim olayını beğendim. sallaya sallaya değil de sakince güzel düşünerek sanki cidden onun gözünden görüyormuşuz gibi yapmaya çalışmışlar. tabi bu oyuncu için biraz kötü bir şey belki ama yine de aynalardır, yansımalardır onu da gördük. çok arızalı karakter gerçekten, filmin sonu da pek acayip olmuş. beklediğim gibi bitmedi. müziklerimiz de idare eder düzeyde idi, gerilimi taşımış yani. şöyle manyak bir film denirse, hakkaten manyak bunlar.

--- spoiler ---

.tek itirazım adamın boyutuna, 1.68 boy varmış elemanda. o kadar şeyi nasıl taşıyacak edecek, o kadar güç boğuşma falan düşününce zor gibi geliyor ya belki deli kuvveti vardır bilemedim. aktörün boyu ile bağlılar tabi malesef.

.son çok acayip idi, dedim tam kaçtı kurtuldu. elemana da çarptılar ama gittiler kaza yaptılar. adamlar üstüne düşünmüş hakkaten ve beklenmedik son olmuş. filmin içinde korku filmi izlediklerinde sona dair de mesaj çakmışlar gibi geldi bana ama şaşırttılar.

.esas konusu biraz cılız kalıyor iyi işler yanında. orospu bir anası var, çocukken kötü davranmış. doğru düzgün ilgilenmemiş. gözü önünde kendini satmış ya da erkeklerde düşmüş kalkmış. hatta ayak üstü kaldırımda bile takılmış. neyse işte böyle bir ananın ürettiği arızalı, hasta bir adamın kadınları kesmesi üzerine bir film.

.kaçanı yok, hepsini doğruyor. bir anlamda onlarla birlikte olmak istiyor. doğru kızı arıyor ama kafa derilerini yüzerek. niye kafa derisi dersek? kalıcı tek parçamız oymuş da ondan. eh fena bir açıklama değil.

.tavşan yüzer gibi kafa derisi öyle çıkar mı o da garip geldi bana. varsa böyle bir şey ki kesim biçim sahneleri çok gerçekçi duruyor, çok enteresan hakkaten. adamların kafalarına akıl sır ermiyor.

.öldürecek kadın arar iken, adamın gözünde tüm insanlık öldürecek kadın arıyor gibi bir his vermişler ya filmin olayı bu herhalde bilemedim. tebrik ettim kendilerini.

.bu arada 1980'de yapılmış orjinali, bu yeniden çekim falan herhalde ya. kendi gözünden çekim olayı onda var mı yok mu bilemedim.

--- spoiler ---