9 Haziran 2014

Street Fighter: Assassin's Fist


az para ile çok iş yapmışlar, önce tiplere alışmak biraz zor oldu. özellikle ken'in saçlarına çok ayar oldum. tamam benzetmişler her şeyleri ama ne bileyim peruk gibi de görünmemeliydi. dövüş sahneleri pek güzel, tekmeler falan birebir aynısı resmen, oraları iyi uydurmuşlar. senaryo güzel akıyor. dizi kafasında film gibi izlemek de aslında oluyormuş. olaylar ikinci sezona kaldı, yarım kalırsa yazık olur tabi. müzikler hoş. daha çok para harcasalar pek güzel olurmuş.

sonradan baktım da ingiliz yapımı yazıyor imdb'de aklım karıştı. ne alaka ingilizler? niye japonca kullanmışlar bu kadar? niye bu kadar az para harcamışlar? belki bilgisi yanlıştır bilemedim.

--- spoiler ---

.çok az karakter var bir kere... bir bar sahnesi hariç insan görmüyoruz. bir tane kadın karakteri var. elemanlar her daim dövüş tekniği çalışıyorlar, arada allahtan yiyip içtiklerini gördük. nasıl bir yaşam tarzı diye insan gülüyor bir süre sonra ama bu çekirge ve öğrenci filmlerini her zaman pek seviyorum.

.hado meselesinin bu kadar derinlikli olduğunu oyundan anlamıyordum. hado konusunda ya da bu dövüş tekniği diyelim (gerçek ismine bakmak lazım) iki ayrı ekol varmış. bir hiçliğin enerjisinden alan hado, diğeri de kötücül bir şey. onda yol almaya çalışınca insanlar ölüyormuş ama goki bunu aşmış ve şeytan olmuş.

.goki ve goken meselesi ryu ve ken meselesinden daha ilgi çekici idi. tabi onda da eleman kötücül olunca niye zenci oldu, nasıl boyu uzadı falan o kısmı pek idrak edemedim. o kadar kas çalışırsa insanın boyu uzar gibi bir sonuca çıktım hehe. kötüler hep çok güçlü ama iyiler kazanacak.

.ben ryu daha çok severdim ya kötü hado onda çıktı, ken daha temiz kaldı. hele ilk çizimleri araklaması falan kötü olacağını düşünmüştüm sonunda biraz saçma bir şekilde kötü oldu. ken ile rekabette hep önde gibiydi, dövüşte biraz dayak yedi diye dakkasında kötü tarafa geçti, sonra ken ağzını burnunu ateşli yumruğu (şaryuken miydi neydi hehe) ile kırdı ve olaylar tamamlandı.

.kendi yolculuğuna çıkma meselesi ve hayatta kalma meselesini birlikte yaptılar diye düşündüydüm ama bunlar ha bire birşeylere hazırlandığı için son yolculuk meselesi gerçek hayata geçiş meselesi gibiydi. sonrasını bence çekemezler bu kadar para ile... şehre gidecekler de her birinin yolculuğunu falan mı çekecekler? hiç sanmıyorum... hele turnuva ve sokak dövüşü meselesine gelebilirler ise güzel olur ama yine de hiç ihtimal vermiyorum.

.neyse goki ve goken'in karşılaşmasını bekliyordum ama sonraki sezona kaldı o iş. muhtemelen goken de ölecek, abimiz pek kuvvetli, hocasını öldürürken de olaylar iyidi. en güzel dövüş sahnesi oydu.

.müziklerden de baba karakterinin bunlara boks öğrettiği sahnede başlayam müziği listeme not edeyim diye düşündüm. pek gazlı bir müzik, gayet güzel. bunun yanında şakacı balıkçı abimizin şarkı besteledim dediği müzik de gayet güzel.

--- spoiler ---