23 Nisan 2013

Night Of The Lion


belgeselin konusu olmasa da görüntüleri bir harika idi, çekim tekniği ile ilgili elbette ama yine de internette hakkında hiç bilgi olmamasını hak etmiyor gibi geldi. ne imdb ne başka yer yayınlanma tarihine bile ulaşamadım. tahminen bir sene önce izlemiştim, 2012 dedim ben de. natgeotv'nin kendi sitesindeki bilgileri mevcut sadece...

--- spoiler ---

.yeni bir şey yapınca devamlı vurguluyorlar, hak da ediyorlar ama biraz daha yakından çekebilselermiş iyi olacakmış. gece fazla ileriye gidememişler herhalde. uzaktan çekmek ile yetinmişler. detaylar falan anlaşılıyor ama tam aksiyonun için değiliz.

.en çok termal kamerayı beğendim, hele nefes verişinin çimenler üzerindeki renk değişimi falan baya tatlı olmuş. aslanların gece hayatını çekmişler. gece hayatı derken çiftleşme değil tabi, avlanma olayları tamamen.

.daha çok gece avlandıklarını söylüyorlar idi ama bu elemanlar işte bunu çekmeyi başarmışlar. neden bu çekim yaygınlaşmamış onu da anlamadım. renkler falan gidiyor diye mi? bilemedim...

.konu olarak bu kadar aslında pek fazla bir şey yok. sürüde avlanma, yenilere durumu öğretme ve yeni veletler gelince diğerlerini kovalamaca. sürü içi iletişimi net çekmişler o güzel görünüyor. höt diyor kalıyorlar, höt diyor geliyorlar. yemek hazır gelin der gibi...

--- spoiler ---