18 Şubat 2018

Cold Skin


puanına göre çok akıcı bir film, nasıl yaptılarsa film bence akmış. belki ilgimi çektiğinden dandik kısımlarını görmedim ama garipti işte. kendine has bir gariplik katmışlar. fikriyat olarak pek bir şey açıklamamışlar ama sanki romandan alıntıymış gibi dialoglar döşenmişler. aksiyonu bir yere kadar tamam sonra biraz manasız olmuş. zaten bağladıkları sonda da pek bir mana çıkmadı ama sanki hayat böyle demeye getirmişler, en azından ben öyle algıladım ve beğendim. puanına göre iyi film görünce daha bir seviniyorum. hep diyorum tabii, bu film sekiz puan olsa belki bu kadar beğenmezdim. biraz psikolojimi değiştiriyor olabilir bu hissiyat, emin değilim şimdi belki de beğenirdim. öylesi filmlerde var, bir filmden beklentimi çokça anlattım zaten.

--- spoiler ---

.son kısımda hoşça bir melodi vardı, onu kesip youtube'a koyacağımdır. adam kendini bırakıyor, herkes gruner oluyor ve hayat devam ediyor. bu kadar yıkımdan önce neden anlaşmaya çalışmıyorlar? neden bir iletişim kurmaya çalışmıyorlar. ellerinde bir tanesi var ama sadece beceriyor. olacak iş değil.

.darwin yanıldı diyor. filmin fikri altyapısı ciddi sıkıntılı. bir adanın civarında kendi içinde bir evrim yaşanmış, insansı balık adamlar olmuş. buna dair açıklamaları bu kadar. dünya savaşları sırasında çok açıklama yapamazlar mıydı bilmiyorum ama pek yeltenmediler bile. öyle sallamasyon bir açıklama işte. o yüzden belki filmin puanı bu kadar kötü olabilir.

.bunu görmezden gelince, hayatından kaçan bir adam adada iki adam ve  yaratıklar ve savaş gibi fena olmayan bir konu oluyor. hava durumunu kayıt altına alan bir eleman geliyor, deniz fenerinde de sakalları bir tip var. kendisi aslında bilim insanıymış, karısını kaybetmiş. belki adaya inceleme yapmaya geldi, karıyı kaybedince yaratığa sardı. o kısımları açıklamıyorlar.

.bu bağlamda son da pek olmamış aslında. adama sen katil değilsin deyince duraksadı. ulan beş dakika önce yaratığın çocuğunu öldürmüş adam, herhalde katil. insansı oldukları zaman katil olunmuyor mu? gerçek ismini söylediğinden etkilenmiş olabilir, karısını özlemiş olabilir. artık derdi ne bilmiyorum ama filmi adam dahil bir barış hikayesine döndürebilirlerdi. onun yerine yine savaşçı olan savaş istedi, barışçı olan değişti ve öyle hayat devam etti.

.tabii barışçı olan biraz maldı. çok geç fark etti. dinamitleri falan da kendisi daldı aldı. dinamit sahnesinde adamı kurtarmaya çalışmamasına rağmen neden beni çekmedin de demedi. öyle kendi köle yaratığına yanaştığını görünce adamı öldürecek diye düşündük ama garipti işte.

.köle yaratığı da çok kişi öldükten sonra gitti liderlik yaptı, madem öyle daha önce yapsana kadın. hem niye bu adama katlanıyorsun ki? ağlara takılmış gelmiş de kurtarmış. ondan dolayı döner gelirmiş. adam yaratığa da aşık olmuş. beni terk ettin diye ağlaya ağlaya gidip fenerden çocuk vurmak nedir arkadaş? böyle şeyler yapmasalar film çok daha güzel olacakmış ama yine de denizler, dalgalar, deniz fenerleri falan derken film akıyor geçiyor.

--- spoiler ---