17 Kasım 2014

Guardians of the Galaxy


görüntüleri güzel ama hikayesini pek beğenmedim. eski suçlu kahraman tiplemeleri zaten vardı bir sürü, yenisini eklemiş bulundular. marvel'in böyle tipleri olduğunu hiç görmediydim. rakun belki bir miktar tanıdık geldi ama nerdendi çıkartamadım. esas adamı da hiç beğenmedim. rakun iyidi, groot harikaydı. kaslı abi fena değildi, esas hatun da idare ederdi. genel orkestra müzikleri kafa şişiriyordu. araya kaset çalar ve eski şarkılar sıkıştırmasalar çok feci olacakmış. bir miktar dengelediler. aksiyon dozu fazla, macera dozu fazla, karakterler ve olaylar yabancı, senaryo da baştan sona tahmin edilebilir. 

--- spoiler ---

."i am groot". bir miktar hodor demek gibi bir şey herhalde. böyle karakterler pek tatlı oluyor nedense. kendini feda etmeden önce "we are groot" dedi yavrum yazık ama ölü kalmadı. tekrar yeşerdi. ölmesine üzüldüydüm ama ne bileyim ölmemesi de biraz büyüyü bozdu. tabi tekrar saksıdan büyük formuna dönecek mi? yoksa öyle şakalı komikli saksı bitkisi mi olacak? onu bilemiyoruz.

.bir hikaye başlatalım, biraz iyilik biraz kötülük allah ne verdiyse tarzında bir film başlatmışlar. sonunda da bunun muhabbetini ediyor bizim eski suçlular. suçlulardan kahraman çıkarmaca çok yapılan bir şey de ne bileyim pek beğenmedim.

.esas elemanın babası uzaylıymış, babasına teslim etmek için annesinin ölümünden sonra uzay gemisi gelip bunu alır ama babaya teslim etmez. hırsızın teki olur çıkar. bir görevinde yaratılışın artıklarından ortaya çıkmış sonsuzluk taşını bulur. hehe fantastik öge böyle daha iyi geldi. yaratılıştan önce falan dediler ama bilemedim, pek bir açıklama olarak da kabul edemedim zaten.

.ronan adlı sevgili kötümüz de bu taşı aramaktadır. atalarının intikamını almak için xandar gezegenini yok etmek için kullanacaktır. gezegenin yüzeyine dokundurunca her şeyi küle çeviren bir gücü varmış bu aletin. tabi taşı sahibinden ayırmadan zarar da veremiyorsun.

.süper güçlü, türlü çeşitli şeyler deniyorlar ama halledemiyorlar. en son dans meselesine güldüm. ne yapıyorsun ulan diyor büyük konuşmasını böldüğü sırada. o da dikkatini dağıtıyorum diye ekliyor sonunda ve silahın ucundaki taşı vurabiliyorlar. rakun kurtarıyor aslında dünyaları, peter taşı havada kapıyor. ölümlü olarak dokunduğu an yanması lazım ama babası uzaylı olduğundan bir miktar dayanıyor. sonra arkadaşların gücü adına dört kişi birlikte taşın gücünü taşıyabiliyorlar. üstüne ronan'ı ortadan kaldırıyorlar ve gezegeni kuratrıyorlar.

.dalga geçmek için ronan bunlara galaksinin koruyucuları bunlar işte diyor, isimleri de öyle kalıyor artık. ronan thalos mudur nedir? onun emrinde bir tip idi. esas kötümüz thalos, sonraki bölümlerde de ona geleceğiz diyorlar bir nevi ve film bitiyor.

.köpek yalaması güzellemesi ile bitiriyorlar filmi, saksıdaki dans eden minik groot da pek tatlıydı. walking dead'den meşhur olan abimiz yondu da sonunda oyuncak bebekle güldüğüne göre, elemanı affediyor herhalde. zaten sonsuzluk taşını ne yapacaktı sanki? gücünü muhafaza etmek için ölümlü olmamak gerekiyor.

--- spoiler ---