22 Ağustos 2012

The Avengers


güzel film tabi izletiyor kendini, biraz kafa ağrıtabiliyor. aksiyon da aksiyon biraz bayıyor insanı zamanla ama o kadar olur. bir de bir filme bu kadar kahraman monte edip de drama yapmaları beklenmez zaten. yer yer güldürü, yer yer dozunda hüzün, yüce duygular, kocaman laflar falan öyle geçti gitti bir film. baya para harcamış gibiler, efekler baya iyi durumda. senaryo ve son tamamen kalıp senaryo, benzer senaryodan çok fazla film var ama işte kahramanlık filmlerine de başka senaryo nasıl olur orası ayrı. neyse böyleyken böyle işte.

--- spoiler ---

.hulk emminin neden sonradan kendini kontrol ettiğini açıklasalar pek iyi olurmuş. thor ile boy ölçüşmeleri de pek hoş gelmedi bana ama yine de bunlar görmezden gelinebilir tabi. bir kere thor dünyanın korucusu bir tanrı arkadaşım.

.hem de mütevazı bir tanrı, öyle deme. tek başına thor'un kendi filmi ya da tek başına iron man filmi bu filmden daha iyidir ona şüphe yok. bunun yanında tek başına kaptan amerika filmini bitiremediydim sanki ya da sardırdıydım bilmiyorum çok kötüydü.

.tam harkulade bir kahraman karması yapmamışlar ama idare eder, okçu arkadaş kimdir nedir, nedicidir bilmiyorum ama pek yakışmamış bunca kahraman arasına herhalde insanlara da bak iyi ok atarsanız siz de kahraman olabilirsiniz mesajı mı vermişler ne yapmışlar.

.neyse işte thor'un kardeşi loki yine çıldırır dünyayı ele geçirmeye çalışır (the brain and pinky'i hatırladım böyle diyince) dalar dünyaya falan olaylar gelişir de gelişir. filmin en iyi sahnesi ben tanrıyım sizinle mi uğraşacağım lan derken hulk paçasından tuttuğu gibi çarpar yere bunu falan. pek iyi bir sahneydi. özgürlüktür, boyun eğdirmektir, siz kulsunuz kulluğunuzu bilin gibi laflar yanında böyle bir son pek hoş idi tabi.

.sonunda da kahramanlarımız günü kurtarır. iron man'ın katkıları ve kendini feda etmesini de gözden kaçırmamak lazım tabi. neyse işte bu şekilde hallederler ve thor kardeşini de alır gider. the end a...

--- spoiler ---