8 Nisan 2013

Robot & Frank


film hoş duygular bırayor, tebessüm de ettiriyor ama komedi türü yazması biraz iddialı olmuş. aslında suç da fazla biraz, genel anlamda dram denilebilir. liv tyler var ama kötü oynamış gibi geldi bana. esas yaşlı reis iyimiş. robot da iyi... araya karışık yalnızlık ve yaşlılık hikayesi izlemek için izlenebilir. tabi yakın bir gelecekte teknolojik aletler ve robotlar içinde geçen bir hikaye.

--- spoiler ---

.hafıza olayına göndermeyi pek idrak edemedim en son. yeniden başlamak meselesi mi yaptı? hiç bir zaman geç değil derken ne demek istedi bu bilge robot bilemedim. üstelik en son yazdığı not ile sanki çaldığını bahçeye gömmüş gitsinler alsınlar gibi bir şey idi.

.bir de devamlı unuttum unutacağım yapmışlar ama adam hiç unutmamış gibi de bilemedim. arada hatları karışıyor ama o kadar olur. tabi teknoloji o kadar gelişene kadar hafıza kaybına da bir çözüm bulamamışlar mı? diye düşünüyor insan.

.yine de her türlü, önce karşı çıkıp sonra eğitebildiği bir canlı gibi görüp bağlandığı bir robot meselesi ilgi çekici. iyi baba olamamış eski hırsızın tekrardan hayata devam etmek için bir motivasyon bulmak için hırsızlık yapması da güzel tabi.

.son kısmı daha iyi bağlasalar daha tatmin edeceklerdi ama hafiften hızlı geçiş ve mutlu son ile bitirdiler. kadın ile evliliği meselesini unutması ilgi çekici idi ama yine de genel hikayede pek bir yere oturmadı. tabi bir yaşlı için huzur evi ne kadar mutlu son onu bilemem ama aile birleşmiş oldu işte...

--- spoiler ---