9 Ocak 2015

Dolphin Tale 2


ilk filmini sevdiydim, onun hatrına izledim ama cidden kötüydü. şimdi ikinci film bu kadar kötü olunca ilk filmi niye sevdim diye düşündüm. ilk yunus tanışma faslı falan güzeldi, tipler de daha iyidi sanki. esas oğlan büyüyünce uyuzun teki olmuş. büyümüş de küçülmüş edebiyatına bürünmüş. fena tiksindim hepsinden. esas kız desen yine öyle. aynı tipler miydi hepsi bilmiyorum ama cidden kötü geldi bana. senaryoyu çok zorlamışlar, çok saçmalamışlar. pelikan tipi tek istikrarlı olan idi, bir ona güldüm biraz. bir de sondaki görüntülere bakınca gerçek hikayeden iyi uyarlamışlar diyor insan yine ama tabi kim bilir gerçekte ne oldu?

--- spoiler ---

.bütün filmi sevgili winter'ın yalnız kalmaması meselesi üzerine kurmuşlar. ilkin havuza bir yunus geliyor, hasta falan diye yanına koymuyorlar. iyileşince de tutsak etmemek için salıyorlar. nasıl mantık ben anlamadım? 

.daha sonra bir tane yavru yunus çıkıyor, millet seviniyor. ulan doğal hayattan koparılmış, başına bir hal gelmiş yavrucak, nesine seviniyorsunuz? kafayı mı yediniz?

.hele hele neymiş, winter'ı ellerinden alacaklarmış. tesis bununla ayakta duruyormuş falan filan. resmen çıkarcı pezevenkler başka bir şey değil. üstelik winter'ı ellerinden alana kadar başka bir tane doğada tek başına yaşayamacak yunus bulsun getirsinler. bu kadar mı zor bunu akıl etmek? götürdükleri tesis neyse, oradan bir tane yunus kapsın getirsinler. her şeyi biz mi söyleyelim?

.olay olsun film yapalım, hikaye olsun şaşırtalım, ikilemler olsun üzülelim tadında saçma sapan işler yapmışlar. esas oğlana süper bir burs çıkıyor. 10 hafta! bunun muhabbetini yapıyorlar. gitmeli miymiş? gitmemeli miymiş? 10 hafta lan, 40 sene mi ne yaşıyorlarmış bu yunuslar 10 haftanın lafı mı olur?

.hadi zor zamanlarında yanında olmalı, depresyona falan girmiş tamam sıkıntılı da bunu iki dakikada çözerler, aylar sonraki meseleyi tam yunus meselesiyle birlikte yapıp, üstüne çocuğun yüzüne kafa atmalar falan ekleyince resmen şaka gibi oldu toptan.

.zar zor bitirdim, uykumu getirdi. üçüncüyü çekerlerse kesinlikle bakmam. morgan abi de hayrına oynamış gibi. yeni model protez falan zaten ilk hikayenin yandan yemiş hali. neymiş kuyruğu yok diye benimsememiş. madem kuyruk takabiliyorsunuz baştan niye takmadınız arkadaş? neyse sinir olmaya değmez şimdi hehe.

--- spoiler ---