18 Ocak 2017

Inside Llewyn Davis


içim karardı, bu nasıl bir havaymış böyle. izlediğime pişman oldum. kasten bunu yapmışlarsa pek başarmışlar, tebrik ederim ama filmin sonunda kendimi kesesim geldi. metascore'da aldığı puanı görüp filmden korkmam gerekirdi sanırım ama müzik filmidir, çamurdan olsa izlenir dedimdi. bünyemde baya sıkıntı yarattı. bir kere gerçek folk müzik bu değil! bütün filmde tek şarkıyı söyledi sanki, tek vokali yaptı. ne bileyim içimi kıydı. timberlake'in salak şarkısı bile bu malın şarkısından iyidi. müzik konusunda da hüsran yaratınca iyice içimi yaktı. bari sonunda bir şeyler olsaydı dedim ama beklediğimi bulamadım. ben ettim siz etmeyin.

--- spoiler ---

.sonunda bari at kendini değil mi? arkadaşı atmış kurtulmuş. geride bu mal kalmış. senaryoyu başa dönen şekilde yapalım demişler. ilk başta kediyi kaçırıyor, macera başlıyor. film sonunda da benzer bir şey oluyor ama bu sefer kediyi kaçırmıyor. arada kalanlar da bok püsür. sahneye çıkan kadınla dalga geçti diye adamın tekinden dayak yiyor ve film böyle bitiyor. neyine hala yaşıyor ben anlamadım.

.plak dönemlerinden, müzisyenler sürünüyor. büyük paralar kazanamıyor ama be abicim çaldığınıza da bir baksanız ya. diğerleri bile esas elemandan iyi çalıyorlardı. adam sırf kendini göstermeye bombok bir yolculuğa çıktı, gidip adam partnerin yokken bir boka benzemiyorsun dedi diye bıraktı gitti. zaten bir şey olacağı yoktu ama inanılmaz iç karartıcıydı.

.bir de kedi meselesi var, sonunda kedi evini bulmuş iyi güzel de bir kere metro yollarını falan nasıl hatırlamış? bulması çok olası değildi, hadi onu geçtim. adam hatayla başka kediyi benzetip götürüyor, sonra sokağa geri bırakamadım diye arabada yolculuğa çıkarıyor ki normalde kedi arabada çıldırır, neyse hadi uslu durdu diyelim. sen o kediyi arabada nasıl bırakırsın arkadaş? dönüşte çarptığı kedi de benzer bir kediydi. sanki aynı yola şişko keş adam salmış kediyi, dönerken de ezdi. resmen sinirden kafa atasım geldi.

.neyse hadi kedidir diyelim çok takmayalım da adam kadını hamile bırakmış o kadar sıkıntı çekiyor, kadına çaldığı mekanın sahibi de çakmış, yani nasıl bir dünyadır bu? hiç mi iyi bir şey olmaz?

.müziği bırakıyor, hani bari mesaj bu olsa değil mi? gemicilik mi neyin yapacak? gidiyor belgelerini bulamıyor. kardeşine at eski şeyleri demişti, dosyalarını da atmış. yahu dalga mı geçiyorsunuz arkadaş? bari müziği bırakırken gemide bir şeyler gelsin değil mi?

.sen senaryo yazıyorsun, gerçek hayatın bu kadar soğuk gerçekliğine, gerçekçiliğine bodozlama daldırmak zorunda mısın? tamam toz pembe olmasın, o halde atsın kendini? bak arkadaşı ne güzel intihar etmiş. adamın kalacak evi yok, orda burada yatıyor. giyecek paltosu yok. millet dalga geçiyor. yazlık ayakkabılarla karda ayakları ıslanıyor ama hala yaşıyor. at kendini denize, bekleyenin mi var lan? içim kıyıldı resmen.

.aradaki yol hikayesi de çok sıkıcıydı. yollar iç sıkıcıydı bir de şişko abimizden bir şeyler çıkmasını bekledik, adam keş çıktı. konuşmayan mal aktör mü neymiş? polis aldı götürdü. neydi bu kadar olayın nedeni peki? böyle yol hikayesi mi olur? adamlar hiçbir şey çıkmasın, resmen tökezlesin, iki yakası bir araya gelmesin diye özel senaryo yazmış. ben beğenmedim, amaç iç sıkmak ise çok güzelmiş ama öyle sanat olmaz olsun.

--- spoiler ---