20 Ekim 2017

Annabelle: Creation


filmi güzel çekmişler, akışı da hoş ama ne bileyim ben sıkıldım. milyon tane bundan var, bunu da işte bebekli şeytanlı filmlerin başlangıcı nasıl olmuş onu anlatmışlar. ailenin gizemini çok beğenmedim, daha derinlikli ya da daha psikopat bir şeyler olabilirdi. gelişen olaylarda tipler de cılız kaldı. esas kız ve arkadaşı iyidi. diğerleri çok iyi değildi. bir de rahibe bulmuşlar ama ne bileyim olmamış. kamera döndürmeleri, hoplatmaları, bulanık arkaplan görüntüleri falan güzeldi. son kısımda sonraki filmlere gönderme yapmış olmalılar ama hangi birini izledim, izledimse de ne zaman önce izledim hatırlayamadığımdan çok da göndermeyi alamadım. çok da lazım değilmiş zaten.

--- spoiler ---

.bir kızcağız var, babası oyuncak bebek yapıyor. dini bütün insanlar. derken kiliseden dönerken lastikleri patlıyor. karşıdan araba geliyor, kadın yardım isteyeyim onlardan diyor. adam ben yaparım lastiği yardım isteme falan derken vidayı sertçe söküyor, vida yola fırlıyor. küçük kız ben aldım derken arabanın altında eziliyor, ölüyor. ve dram başlıyor.

.zaten küçük kız öncesinde de şeytan gibi, dinlediği müzik olsun. notlar ile babası ile oynaması olsun. ev tam şeytan yetiştirmelik ev. bir sürü oyuncak var. dekarasyon tam şeytanlı yıllara özel, büyükçe bir ev.

.on iki yıllık zamanlarla hortluyor kendisi, bebeğin içine girmesi için izin istemiş. sanki bebek için izin gerekiyor ya neyse işte. ilkin ölen kızları sanmışlar, sonra bebek için izin vermişler. ortalıkta kızları görüntüsünde dolanırken annesi şeytan olduğunu anlamış, haç ve incille gelince de olayların rengi değişmiş. kızın birden uzunca bir yaratığa dönüşmesi falan korkunçtu hakkaten.

.derken incil yapraklı odaya hapsetmişler bunu ve on iki sene ses çıkmamış. onlar da evi yetim kızlara verelim demişler. evsiz, evlat edinmeyi bekleyen, başlarında da rahibenin olduğu bir kaç kız işte. adam manyak gibi ev gezdiriyor. girilmemesi gereken odanın anahtarı falan zaten şaka gibi, ha kapıyı kapatsalar duvar yapsalar yine bir şekilde sokabilirlerdi ama daha iyi saklasalar daha güzel olurdu. üstelik sen incille kapladığın odanın anahtarını neden minyatür eve koyuyorsun ki? nedir yani?

.neyse işte ilkin ayağı hafif aksak olan kız odaya dikkat kesiliyor, sonra meşhur bebek, derken işte yavaş yavaş şeytan bu kızın içine yürüyor. kaç kovala merdivenden düş derken en son bunu ahırda yakalayıp basıyor zifti ağzından, içine şeytan kaçıyor. diğerlerine terör estiriyor. pek kimse de ölmüyor. sadece adam ve kadım hunharca ölüyor, diğer kızlar kurtuluyor. içine şeytan kaçmış kız da evlatlık veriliyor ve on iki sene sonra anasını babasını kesiyor ve film bitiyor. komşu kız da arkadaşı mıydı? orasını çok anlamadım ama gerek yok zaten.

--- spoiler ---