21 Haziran 2013

Gwanghae, Wangyidoen namja


filmin türü ve uzunluğu pek bana uymasa da filmi beğendim. pek etkileyici dokunaklı kısımları var amma velakin sonunu tam anlamadım, eğer anladığım gibiyse sonu pek olmamış... mesajlar güzel olmuş tabi, olayların gelişimi ve güldürdüğü yerler de çok iyi olmuş. görüntüler ve müzikler de pek tatlı, tabi bu koreli dönemlerinin kostümleri biraz komik kaçıyor ama yine de adamlar uğraşmış belli. krallık sistemidir, iyi insan nedir? yönetim işleri ve halkını sevmek nedir falan bunları hissettiriyor film bizlere. tarihi olarak bilgilere bakmaya çalıştım ama olaylara pek ulaşamadım.

--- spoiler ---

.yani birebir olaylar bu şekilde mi gelişmiş yoksa ne olmuş tam bilemiyorum. biri kral yerine geçip de nasıl herkesleri kandırmış falan çok acayip tabi düşününce. tıpatıp benzeri olması da biraz zor ama yine de tarihsel bir kökeni var demek olayın.

.bir de bir soytarı nasıl bu kadar yüksek değerlere sahip oluyor diye düşünüyor insan. nasıl paraya tamah etmiyor? eh yani olabilir tabi, adamın gönlü zengindir ne bileyim ya da özü sağlamdır. halktan gelmiş biri olarak diğer mesajlar anlaşılır ama kişisel çıkar meselesinde tepkileri çok da anlaşılmaz gibi.

.üstüne hemen sona gelelim, şimdi tahta oturdu diye idam edilmek meselesi nedir? zaten en başında zehirlenme ihtimallerine karşılık böyle bir teminat aramıyor muydu? kendi iradesi ile hükmetti diye mi oldu? üstüne son yazan yazılarda Do Sung Ji'nin yani bizim sağ kolun vatana ihanetten idam edildiği yazıyor. e ne anladım ben öyle işten? 

.yani son yazan yazılar filmdeki anlatılanları çürütüyor gibi bir şey. çok ulvi şeylerden bahsetmişler, güzel de çekmişler ama tarihsel olarak tam da böyle olmamış işler. yine birileri ölmüş falan filan. hem masum ölmesin diye tahtda hak idda etmiyor ama eninde sonunda birileri ölüyor böyle de bir durum var.

.yara izi meselesi de bir garip idi tabi. bir benzerini yapamaz mıydı bizim sağ kol. bu kadar vakit her şeyi düşünüp böyle bir şey düşünmemek de garip geldi. tarihsel olarak belki böyle olmuştur ama yine de vardır başka bir şeyler diye düşündüm.

.tüyleri diken diken eden etkili konuşma sahneleri ise süperdi hakkaten, bir de adamlar nasıl oynamış. diğer koreli filmlerde böyle oyunculuk göremiyoruz. demek olması gereken buymuş. etkili hakkaten...

--- spoiler ---