1 Kasım 2012

Silent Hill


filmin sonu çok tanıdık geldi, muhtemelen çok benzeyen filmler var ama belki daha önce izlemiş olabilirim. tabi nerdeyse hepsini unutmuş olmam lazım eğer izlemişsem. filmi beğendim, adamlar ayrı bir dünya tasarlamış gibi, böyle oyun gibi nerdeyse (aratmadım ama kesin oyunu da vardır) yeşil ekranları, modellemeleri falan hoş olmuş hem de 2006'da yapmışlar bunu. müzikler de fena değil, dediğim gibi senaryo tahmin ediliyor ama hangisi önce hangisi sonra bilemiyorum. öyle işte, devam filmi de çıkacakmış herhalde. izlenir.

--- spoiler ---

.tüm korku filmlerindeki aynı küçük kızı oynatıyorlar herhalde. kim bilir kaç defa aynı rolde gördüm. tipi insanın içini mi ürpertiyor nedir bilemedim. şimdi hemen diyeyim içimde kalmasın. nasıl oluyorda anası ile tıpatıp aynı kız olabiliyor ya da niye böyle bir şey yapıyorlar hep anlamıyorum.

.anası da babasız bir çocuk (bkz: piç) imiş. kasaba halkı bunu cadı diye yakmış ama ölmemiş. hastaneye kaldırmışlar ve nefretini biriktirmiş içinde hem de çılgınlarcasına. o ara şeytan (ripper)'da bunu ziyarete gelmiş ve hep birlikte intikam almaya başlamışlar.

.olaylar bu, başladığı yer ise esas kızımızın uyur gezer halde evim evim güzel evim saylınt hilim diyerek uçurum kenarlarına gitmesi meselesinden ortaya çıkıyor. kadın da bu sıkıntılı çocuğu sıkıntılı kasabaya götürüyor tabi ekşın olsun diye oluyor bunlar. akıl ve mantık sahibi koca ise bu konuya karşı çıkıyor haklı olarak kendisi ned stark amca yine.

.neyse işte kasabada türlü çeşit yaratıklar, acayip acayip işler. bu arada bozulmanın yerden yukarı doğru (geri sardırma gibi) olması baya güzel geliyor göze. acayip acayip mekanlar, böcekler, eli kılınçlı adamlar. orda bir yerde çocuğunun anasının anası ile karşılaşıyor falan.

.neyse işte çok karıştırmayalım, ripper buna özet geçiyor. hep birlikte giremediği kiliseye gidiyorlar ve intikamını alıyor. o ara kadına bıçak saplıyor baş rahibemiz. bu durumda kadın ölüyor da başka boyuta mı geçiyor yoksa kızın içine ripper girdiği için mi başka boyuta geçiyor bilmiyorum ama kocası ile ayrı diyarlara düşüyorlar sonuç itibariyle.

.bu finali de güzel ama devam filmi için bırakılmış gibi görünüyor. tabi aynı kadro mu devam edecek ya da bu şekilde arafta mı kalarak bitirdiler bilemedim. fena değildi sonuç olarak. allah razı olsun yapandan da yaptırandan da.

--- spoiler ---