24 Kasım 2013

Living On Mars


yarım yamalak baktım ama güzel görüntüler haricinde anlatılanlar pek de yeni gelmedi. üstelik çok uzun sürelerden bahsediyorlardı. marsta yaşamayı o kadar bekleyeceksek işimiz var yani. kim öle kim kala, o kadar yıl insanlığın olacağına garantimiz mi varmış? hadi diyelim var o kadar sürede bilgi birikim nasıl aktarılacakmış? neyse öyle arkaya ses olsun diye arada izlenecek, dinlenilecek bir belgesel diyelim. 3d modelleri iyidi bu arada...

--- spoiler ---

.marsın yüzeyinin sulu görünümü, kreterler falan güzel yapmışlar. diğer tesislerdir, sera gazı fabrikalarıdır falan hepsi hoş görünüyor idi de işte içerik olarak yeterli gelmedi bana. ilk atmosfer, sonra bitkiler ve sonra da hayvanlar şeklinde bir plan. iyi güzel de radyasyon meselesi ne oldu? ben mi kaçırdım bilemedim. kaçırdı isem özür dilerim sevgili bilim insanlarından.

.sera gazı muhabbeti zaten hep söylenen bir şey, ha başka yolu yoktur anlarım da tutup bunu döndüre döndüre belgesel çekmeler ilgi çekmiyor. başka bir metodlarda söylediler ama iki dakika üstün körü geçti gitti.

.tabi karbondioksit yoksa falan muhabbetine yaptılar bunu, daha ondan da tam emin değiliz yani? en azından süreç olarak kutuplarındaki buzun buharlaşması sonrası sera gazı etkisinin artacağı ve son feliks miydi neydi onun bulduğu hemen yüzeyin altındaki donmuş su meselelerinden dem vurdular, onlar iyi oldu.

.sonuçta 10binlerce yıl diyorlar. yok artık daha neler dedim. hem de bu kadar uğraşıp da yine eninde sonunda karbondioksitin kaybolacak olması da saçma idi. ne olacak sonunda saturne, jupitere gideriz demek de avuntu gibiydi. he gidersin yavrum, he...

--- spoiler ---